Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Vilém Rubeš: Zavedena ocelová pera

V té době se odehrával v bankách boj. I konzervativní ředitelé bank pomalu ustupovali z názoru, že husí brk nenahradíš. Ocelová pera se nemusela obtížně seřezávat a dala se jimi dosáhnout stabilní, jednolitá linka. Jistě se našel staromilec, který si povzdechl, že teď už bankovní knihy nebudou co dřív.

Na Madison Avenue se odehrával podobný souboj. V agenturách se usazovali malíři, kreslíři, výtvarníci. Ne že by do té doby vycházely jen textové inzeráty, ale dosud se text považoval za službu, která už byla zahrnuta v agenturním fee. Oproti tomu zpanštělý zadavatel, který chtěl doplnit text o perokresbu, si musel umělce zajistit sám a zaplatit navrch.

Jenže pokrok nezastavíš, a zatímco segment husích brk se začal jevit poněkud nejistý ve výhledu, i konservativní admeni museli připustit, že mít osvědčené malíře a kreslíře pohotově, hned vedle v ateliéru, anebo dokonce stolu písmákova, bude znamenat naději na lepší business.

Reklama
Know

A víte, že se to tak v zásadě drží dál? Textaři dřepí u počítačů, v některých případech je nahrazují automaty v softwaru. A výtvarníci, co sedí poblíž, už nemalují ani nekreslí. Ale jsou tam. Na obrázky mají fotografy, pokročilé počítače v sazbě nebo externích studiích, a sami spíš koukají do knihoven obrázků, kde co nejlíp obšlehnout.

Bankéři se smířili třeba s platebními kartami. S rozvojem rádia se písmák musel naučit být i trošku dramatikem. A s nástupem kina a televize by se oba měli naučit být i filmaři, ale v tom jim pomohli pánové Bernbach a další, kteří jim přidělili agenturního producera.

Digitál v tom sice nadělal zmatek, psalo se, že je to konec všeho, jak to známe, ale ve spoustě bank se s nevolí hledí na nebankovní aplikace a formáty plateb. Zlatá ocelová pera, zlaté brky!

Internet nám v tom sice nadělal zmatek, kdejakej hejhula psal, že je to konec všeho, ale ve spoustě agentur se s nevolí hledí na nové formáty a koncepty služeb zadavateli. Zlatá fee! Zlatí perokreslíři pod linkou rozpočtu! Pospolu hledíme do budoucnosti, seskupeni v bojových útvarech dle 19. století. Zavedena ocelová pera, mužstvu rozdáno po čapce s husím brkem.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu