Miliardy do botoxu

Poměrně nedávno jsem se na stránkách Marketing & Media kriticky vyjádřil ke schopnosti influencerů uhlídat si vlastní značku. Pustil jsem se také do firem, které influencery bezhlavě využívají prostě proto, že moc nestojí a občas něco prodají. Ano, využití influencerů v marketingu často není o moc víc než palebná přehrada položená na les s nadějí, že z některého stromu něco spadne.

A pak jsou jiné případy. Třeba americká farmaceutická společnost AbbVie za třiašedesát miliard dolarů koupila firmu Allergan, známého to výrobce botoxu. Spojením vznikne společnost s ročními příjmy kolem 48 miliard dolarů a působností ve 175 zemích. Za pozornost stojí, že k byznysové úvaze manažery AbbVie nedovedlo poctivé studium výkonnosti Allerganu, ale fakt, že se na Instagramu objevuje obrovské množství děvčat o hochů, jejichž těla jsou právě botoxem zkrášlena až běda.

Ne že by si v AbbVie mysleli, že botoxový trend poroste do nekonečna. Nikoliv, trend splaskne. Jenže splasknou i levné nekvalitní úpravy vizáže. Bude třeba opravovat a opravovat. Botox, samý botox!

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-44

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-44

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu
Golden Drum

MAM Exkluzivně v časopise

Kohy5
Vojtěch Tkáč z Refresheru
Gabriel Mattar
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Spring Walk
Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Spring Walk