Poměrně nedávno jsem se na stránkách Marketing & Media kriticky vyjádřil ke schopnosti influencerů uhlídat si vlastní značku. Pustil jsem se také do firem, které influencery bezhlavě využívají prostě proto, že moc nestojí a občas něco prodají. Ano, využití influencerů v marketingu často není o moc víc než palebná přehrada položená na les s nadějí, že z některého stromu něco spadne.
A pak jsou jiné případy. Třeba americká farmaceutická společnost AbbVie za třiašedesát miliard dolarů koupila firmu Allergan, známého to výrobce botoxu. Spojením vznikne společnost s ročními příjmy kolem 48 miliard dolarů a působností ve 175 zemích. Za pozornost stojí, že k byznysové úvaze manažery AbbVie nedovedlo poctivé studium výkonnosti Allerganu, ale fakt, že se na Instagramu objevuje obrovské množství děvčat o hochů, jejichž těla jsou právě botoxem zkrášlena až běda.
Ne že by si v AbbVie mysleli, že botoxový trend poroste do nekonečna. Nikoliv, trend splaskne. Jenže splasknou i levné nekvalitní úpravy vizáže. Bude třeba opravovat a opravovat. Botox, samý botox!