Přihlas se, pojedeš zadarmo do Cannes. Asi nejčastější důvod, proč se lidé Young Lions účastní. Většina z nich odchází zklamaná. Já sama jsem v mladých lvech soutěžila třikrát, takže ten pocit dost dobře znám. Pokusila jsem se zamyslet nad tím, jestli se „neúspěšné“ pokusy dají považovat za ztrátu času. A došla k závěru, že v případě Young Lions je i cesta cílem — a teď nemyslím tu do Cannes.
Luxus 24 hodin
V mladých lvech má každý tým na zpracování zadání 24 hodin. Limit, který může na první pohled nahánět strach, jsou ve skutečnosti tři plné pracovní dny. Což je paradoxně mnohdy víc, než jsme v dnešní hektické době zvyklí věnovat jednomu zadání. Ať už najdete řešení na poslední chvíli nebo nakonec zjistíte, že váš první nápad byl ten nejlepší, mít možnost se do vymýšlení naplno ponořit je nečekaně osvěžující.
Sám sobě pánem
Zásadní věc, kterou se seniorní kreativní týmy liší od těch juniorních, je schopnost hodnotit vlastní nápady. Ti méně zkušení jsou zvyklí takzvaně „střílet naslepo“. Přinesou toho radši víc v naději, že se alespoň něčím trefí. V Young Lions můžete porotě předložit pouze jeden výstup. Což vás donutí být pro jednou svým vlastním kreativním ředitelem, šéfem nebo klientem. Musíte sami nemilosrdně rozhodnout, který nápad má největší šanci. A to je to nejtěžší.
Zpětná vazba je dar
Negativní zpětná vazba vždycky bolí. Ale existuje rozdíl mezi stěrem a konstruktivní kritikou. První člověka znechutí a zbrzdí, to druhé ho posune dál. Dobrá zpráva je, že na mladých lvech má každý účastník možnost vyptat se poroty dopodrobna na důvody, proč jeho návrh nezvítězil a jak by se dal zlepšit. Nejen hned po soutěži, ale i v rámci následných workshopů. Kéž by na podobnou věc byl prostor po každém review, tendru i meetingu.
Sečteno podtrženo, volňásek do Cannes zůstane pro mnohé tou nejsilnější motivací k přihlášení. Možná i proto, že feedback od poroty nestojí 3000 €, na rozdíl od lístku na festival. Přesto bych ráda přesvědčila pár pochybovačů, kteří ještě váhají. I když děláme v marketingu, nejde přece vždycky jenom o výsledky.
Autorka je Executive Creative Director at VMLY&R Prague a vystoupí na odborném setkání s názvem Mistři a naděje reklamy: Jak uspět v roce 2019 ve středu 20. března od 17.30 hodin v klubu MAM. Čím zaujmete a co nikdy fungovat nebude? Autorského výběru nejlepších kampaní se dále ujme například Vilém Rubeš nebo Josef Havelka. Tyto a další výrazné osobnosti se zamyslí nad tím, co si z povedených kampaní poslední doby vzít a jak uspět v roce 2019. Součástí programu bude také volná zábava u dobrého jídla a kvalitních vín z celé Evropy. Odborné setkání pořádá týdeník Marketing & Media. Podrobný program a vstupenky na akci najdete na www.fmfocus.cz.