Skupina Prima za rok 2024 utržila sedm miliard korun, zisk přesahuje 1,7 miliardy

© AKTV

Skupina Prima vůbec poprvé představila souhrnné finanční výsledky. Konsolidované tržby čtrnácti společností tvořících skupinu za rok 2024 dosáhly 6,936 miliardy Kč). Zisk na úrovni EBITDA činil 1,712 miliardy korun. Největší část tržeb představuje televizní reklama.

„Skupinu Prima tvoří čtrnáct společností působících v různých segmentech mediálního trhu. Díky této rozmanitosti dokážeme klientům nabídnout komplexní mediální servis a realizovat jejich kampaně pohodlně pod jednou střechou,“ uvádí generální ředitel skupiny Prima Marek Singer.

„Letos poprvé v historii představujeme konsolidované finanční výsledky za uplynulý rok, které atakovaly hranici sedmi miliard korun. Jde o mimořádně úspěšné období, potvrzující správnost našeho strategického směřování i nového segmentového systému řízení,“ říká Singer a dodává: „Největší část tržeb stále tvoří televizní reklama, dynamicky ale rostou i příjmy z rádiového a digitálního prostředí.“

Dle jeho slov nové rozdělení do segmentů umožní skupině Prima ještě lépe monetizovat obsah na různých platformách a cílit na konkrétní skupiny diváků.

Vlastní televizní stanice skupiny Prima i ty obchodované Media Clubem v uplynulém roce zůstaly dominantním zdrojem tržeb, když generovaly přes dvě třetiny všech příjmů.

Výrazný meziroční nárůst zaznamenala rovněž rádia, kde se sdružují jak stanice Radio United Broadcasting, tak i další přední rádia jako Impuls, Evropa 2, Frekvence 1, Rock Zone, Bonton, rádio Dechovka. Tržby v oblasti rádií činily téměř jednu miliardu korun.

Rostoucí trend potvrzuje i online prostředí. V této kategorii se dařilo nejen online projektům skupiny Prima (včetně prima+ a CNNPrima.cz), ale i dalším digitálním platformám zastupovaným Media Clubem a Impression Media. Celkové tržby z online médií v meziročním srovnání výrazně vzrostly a přiblížily se hranici půl miliardy korun. Stejný objem tržeb tvořily i ostatní poskytované služby.

Díky dynamickému vývoji mediálního trhu přistoupila skupina Prima letos k další zásadní změně, která má posílit její roli lídra trhu a zajistit dlouhodobý růst. Nově je řízení firmy rozděleno do pěti klíčových produktových segmentů: televize, streamovací služba prima+, rádio, digital media a distribuce & OTT. Toto rozčlenění zrychlí rozhodovací procesy a umožní skupině Prima flexibilně reagovat na aktuální trendy i potřeby klientů.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
tesco_hlavni
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen