Vysokého zásahu 77 procent v cílové skupině čtenářů ve věku 12 až 79 let dosáhly opět tiskové publikace podle výzkumu Media projekt. Mladí mají podobné čtenářské chování jako obecná populace.
Deníky a jejich přílohy čte nadpoloviční většina Čechů, přesně 54 procent z celé populace. Časopisy čte 70 procent. Celkový zásah tisku je 6,96 milionu lidí. Ukazují to data výzkumu Media projekt realizovaného agenturami Median a Stem/Mark z dotazování u více než 13 300 respondentů o jejich čtení 130 titulů deníků, příloh a časopisů.
Data mimo jiné potvrzují, že ve věkové skupině 12 až 19 let, která představuje 899 tisíc osob, čte tisk 68 procent jejích příslušníků. Ve skupině 12 až 15letých je to 62 procent. Mladí se od ostatní populace neliší příliš ani svým čtenářským chováním, pouze čas strávený čtením je u nich asi o deset minut kratší než u průměrné populace.
Nejčtenějším celostátním deníkem byl Blesk (490 tisíc čtenářů na vydání). Druhým nejčtenějším deníkem byla MF Dnes (358 tisíc) a na třetím místě deník Sport (140 tisíc).
V roce 2024 bylo v ČR podle údajů ABC ČR prodáno celkem 96 094 tisíc výtisků deníků, celkem 66 665 tisíc výtisků časopisů a distribuováno celkem 66 137 tisíc výtisků suplementů. To odpovídá 7944 tisícům výtisků deníků za měsíc, 5564 tisícům výtisků časopisů a 5746 tisícům výtisků suplementů za měsíc.


Prezentace seznámily také s výsledky auditu výzkumu, které představila výkonná ředitelka sdružení výzkumných agentur SIMAR Hana Huntová. Ta vyzdvihla hlavní přednosti výzkumu, především robustnost metodiky a dodržování standardů kvality sběru dat ve všech používaných metodách dotazování.
V návaznosti na závěry auditu upozornil na budoucnost výzkumu spočívající například v možnosti implementace panelu s automatickým získáváním informací o čtení novin a časopisů předseda správní rady ČUV Tomáš Tkačík.
Pozornost upoutaly i příklady použití tisku v mediálních kampaních ve spojení s daty výzkumu představené Janou Puchtovou, „head of print buying“ v Publicis Groupe.
Prezentace výsledků se uskutečnila v týdnu, kdy probíhá mezinárodní kampaň Love Paper Week zaměřená na šíření objektivních informací o papíru, jeho výrobě, užití a spotřebě. „Kampaň vyvrací mýty, které o papíru kolují, i když je papír jeden z nejekologičtějších, nejudržitelnějších a nejvíce recyklovaných materiálů,“ upozornil Tomáš Tkačík.