Jedno Lego vládne všem inzerentům hraček

Pětici největších zadavatelů inzerce v segmentu hraček kraluje Lego, ostatní neposkládají ani polovinu. Ukázal to monitoringu Ad Intel společnosti Nielsen.

V rámci pravidelného měsíčního seriálu z dat monitoringu reklamy Ad Intel připravila výzkumná agentura Nielsen žebříček Top 5 značek v segmentu Hry a hračky za rok 2024.

Investicím do reklamy podle ceníkových cen s přehledem kraluje značka Lego, která za dvanáct měsíců uplynulého roku nakoupila prostor přesahující 485 milionů korun.

Zbylá čtveřice ho následuje až s velkým odstupem s o řád nižšími investicemi. V součtu dají hračkářství Bambule a brandy Spin Master, Baby born a Hot Wheels lehce přes 200 milionů korun.

Nielsen se v monitoringu reklamy na segment hraček zaměřil po pěti letech. Také tehdy bylo Lego na špičce, ovšem s menšími rozestupy. Podle tehdejších ceníkových cen přesahoval objem jeho inzerce 186 milionů korun. Následoval ho distributor EP line (dnes Epee Czech) s téměř 114 miliony korun či společnost MGA Entertainment s takřka 86 miliony.

„V žebříčku Top 5 figurují znovu také značky Spin Master a Baby born, které se v loňském roce lišily poměrně malým rozdílem investic,“ komentoval výsledky aktuálního srovnání Marek Zámečník, obchodní ředitel Nielsen.

Ačkoli ceníková hodnota investic není ekvivalentem hodnoty reálných nákupů reklamního prostoru, zachycuje vývoj a trendy reklamního trhu.

Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

nový web-otvírák
Návrh bez názvu-17
iStock_téma_CX propast_nový web-otvírák - 2025-02-22T182251

MAM Exkluzivně v časopise

Lenka Králová, Pilsner Urquell
Scott Mills
Vojta Kotek, Bauhaus
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard