Pětici největších zadavatelů inzerce v segmentu hraček kraluje Lego, ostatní neposkládají ani polovinu. Ukázal to monitoringu Ad Intel společnosti Nielsen.
V rámci pravidelného měsíčního seriálu z dat monitoringu reklamy Ad Intel připravila výzkumná agentura Nielsen žebříček Top 5 značek v segmentu Hry a hračky za rok 2024.
Investicím do reklamy podle ceníkových cen s přehledem kraluje značka Lego, která za dvanáct měsíců uplynulého roku nakoupila prostor přesahující 485 milionů korun.
Zbylá čtveřice ho následuje až s velkým odstupem s o řád nižšími investicemi. V součtu dají hračkářství Bambule a brandy Spin Master, Baby born a Hot Wheels lehce přes 200 milionů korun.

Nielsen se v monitoringu reklamy na segment hraček zaměřil po pěti letech. Také tehdy bylo Lego na špičce, ovšem s menšími rozestupy. Podle tehdejších ceníkových cen přesahoval objem jeho inzerce 186 milionů korun. Následoval ho distributor EP line (dnes Epee Czech) s téměř 114 miliony korun či společnost MGA Entertainment s takřka 86 miliony.
„V žebříčku Top 5 figurují znovu také značky Spin Master a Baby born, které se v loňském roce lišily poměrně malým rozdílem investic,“ komentoval výsledky aktuálního srovnání Marek Zámečník, obchodní ředitel Nielsen.
Ačkoli ceníková hodnota investic není ekvivalentem hodnoty reálných nákupů reklamního prostoru, zachycuje vývoj a trendy reklamního trhu.