Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Josef Šlerka: pro obsahovou analýzu v rámci Mapy médií počítáme s AI

Počet kategorií v rámci projektu Mapa médií dál roste. Nově byly na začátku listopadu přidány sportovní, kulturní a zájmové weby. A právě zájmové weby se zřejmě stanou tou vůbec nejpočetnější kategorií. „Nyní jich máme zhruba devadesát a dalších několik set je v zásobě,“ říká vedoucí projektu Josef Šlerka v rozhovoru pro MAM 46/2024.

Ukázat celou šíři trhu, nechat nahlédnout do pestrosti a do rozdílů, které mezi nimi jsou, a díky tomu získat odstup od úzké každodenní konzumace. To jsou cíle Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky (NFNZ) s Mapou médií, která začala vznikat v říjnu 2023 a nyní u 500 domén na 400 webech zaznamenává vlastnickou a redakční transparentnost, oddělení reklamního obsahu a podíl převzatých textů. „Kvalitě článků se nevěnujeme, i když například u regionální webů jsou v ní rozdíly vysoké,“ uvádí Šlerka.

Co není, může být. „V souvislosti s obsahovou analýzou počítáme výhledově s využitím umělé inteligence pro přidané vrstvy informací. Zatím nemáme v plánu, že by AI hodnotila novinářské kvality webů, byť si to umím představit. Spíš se můžeme bavit o analýze politického zabarvení nebo emotivnosti textů,“ přidává výhled do budoucnosti předseda expertní rady NFNZ.

Reklama
Know

O tom, proč nejsou v Mapě médií dezinformační weby, na co si vydavatelé nejčastěji stěžují či na jakých webech dochází k reinkarnaci Jaroslava Haška, čtěte zde.

Reklama
ČEZ
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)