Už více než polovina českých domácností má televizor připojený k internetu. S tím, jak se jejich počet dál zvyšuje, roste i důležitost „connected TV“ (CTV) jako reklamního kanálu propojujícího televizi se světem digitální reklamy. „Potenciál je velký,“ zaznívá v tématu MAM 47/2024.
Velká obrazovka a tím pádem vysoká míra pozornosti vůči reklamním sdělením – to není jediné plus pro zadavatele, které CTV přináší. „Objevuje se inventory, které aspoň částečně kompenzuje dlouhodobý pokles ve sledování televize. Lidé se sice přesouvají na placené platformy bez inzerce, ale čím dál více služeb nabízí i nějaký reklamní prostor,“ říká Tomáš Žlůva, výkonný ředitel pro inovace a investice v agentuře Publicis Groupe.
Další výhody CTV přidává Michael Štádler, country manažer společnosti Adform pro Česko a Slovenko. Ať už je to demokratizace reklamního trhu, kdy menším značkám umožňuje konkurovat větším hráčům, nebo programatický nákup. „Ten nám poskytuje podrobné analytické nástroje, které umožňují sledovat úspěšnost kampaní, což usnadňuje optimalizaci a zvyšování návratnosti investic,“ uvádí Štádler.
O tom, jaké rezervy zatím CTV na českém trhu má, jaké inventory je k dispozici, které značky už mají s novým mediatypem zkušenost, či zda tradiční televizní společnosti ztrácí „své“ zařízení, čtěte zde.