Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Retail média v Česku: velký zájem inzerentů střídá zklamání

Do dvou až tří let bude retailový mediální trh ve Spojených státech dosahovat tržeb přes 100 miliard dolarů a ukousne si čtvrtinu digitálních reklamních investic. Tomu, jak svůj potenciál naplňují maloobchodní média v Česku, se věnuje téma MAM 31/2024.

O mediatypu, který je považován aktuálně za nejprogresivnější, se v české kotlině hodně mluví poslední dva roky. „Registrujeme také docela velký zájem inzerentů,“ potvrzuje Michal Slávik, stratég mediální agentury TransAct, která patří do skupiny Omnicom Media. „Jenže poptávají něco sofistikovanějšího. Mají tendenci to srovnávat s tradičními digitálními formáty, u kterých jsou zvyklí na pokročilejší cílení, reporting a nižší ceny,“ dodává s tím, že i když se trh vyvíjí rychle, stále je ve svém počátku.

S tím z pohledu in-store retail médií souhlasí i Pavel Kozler. „I když se to řeší na úrovni SPIRu a AKA, zatím ani nepanuje shoda na tom, co by sítě retail medií měly obsahovat a znamenat. Obchodníci si občas pořídí do prodejen obrazovky, ale obsah na nich řídí jako před dvaceti lety. Proto nedochází k naplnění pojmu Retail Media Network (RMN), tedy třeba programatickému nákupu a cílení na zákazníky v čase,“ vysvětluje výkonný ředitel agentury Knowinstore.

Reklama
ČEZ

Podle Michala Vodáka, provozního ředitele skupiny Heureka, která vyvinula vlastní řešení správy retail médií, existují dva důvody současného „hypu“. Jednak firmy exportují reklamní strategie z centra do celého světa. „A vedle toho se objevují platformy, které pomáhají technologicky zvládnout problematiku retail médií i menším retailerům,“ říká.

O tom, jak si stojí lídři českého trhu, jaké přednosti mají retail média pro vendory i nevendory či kterým výzvám čelí, čtěte zde.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)