Martin Bartkovský: nepřišel jsem z Reflexu udělat Alarm

Po střelbě na filozofické fakultě sbíral uznání za to, jak Reflex pod jeho vedením odmítl na rozdíl od jiných médií jakkoli vykreslovat portrét vraha. Rozhovor s Martinem Bartkovským, který vyšel v aktuálním vydání MAM 01/2024, vznikl ještě před tragickou událostí. Nový šéfredaktor v něm však popisuje, jakým směrem chce titul vést.

Legendární časopis, který v dubnu oslaví 34 let od prvního vydání (Martin Bartkovský stejné výročí oslavil o sedm měsíců dříve), v posledních letech hazardoval se svou značkou. Výrazně utrpěla nejen ona, ale i prodeje. Dosavadní šéf onlinu Reflexu, který od prosince povýšil na šéfredaktorský post, to přičítá jednak sérii krizí, které postihly tištěná média, a pak tomu, jak časopis začal obsahově sklouzávat do témat, kterými se odcizoval většině čtenářů. Zůstávalo mu tak jen jádro negativních a na všechno naštvaných lidí.

„Myslím, že se Reflex stal z odvážného časopisu naštvaným médiem. Nedávali jsme alternativu a jen těžili z hejtu. A to už dělat nechceme. Teď musíme lidem vrátit důvěru a říct jim: nebojte se, asi jste nás někdy četli a z nějakého důvodu jste přestali, ale pojďte to zkusit znovu, protože ta změna je už delší dobu vidět a Reflex je zase velmi kvalitní časopis,“ říká Martin Bartkovský, který potvrzuje také to, že Reflex se již nebude profilovat jako pravicově-konzervativní médium. „Změnu lze očekávat ve slově konzervativní. Opravdu tedy nehrozí, že bych z něj dělal Alarm, jak někdo říká,“ ujišťuje v rozhovoru, který si můžete v plném znění přečíst zde.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
tesco_hlavni
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen