Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Rádio Retro Českého rozhlasu oslaví šedesát let Semaforu

Pořady věnované šedesátinám Semaforu začne ČRo vysílat o půlnoci z pondělí na úterý 1. října a vydrží v éteru až do 16. listopadu.

Tématem nového digitálního streamu Českého rozhlasu, který začne vysílat v úterý 1. října, bude divadlo Semafor. Rádio Retro nabídne archivní nahrávky z let 1961 až 2006, které připomenou nejenom střihové pořady nebo pásma s písničkami Suchého a Šlitra, ale také řadu vystoupení Jiřího Suchého v rozhlase i divadle. Unikátní součástí programu bude také několik amatérských nahrávek z archivu Jonáš klubu.

„Nepůjde o dokonale výstižnou kroniku Semaforu,“ upozorňuje ředitel programu Ondřej Nováček, „ale o přehlídku pořadů, kterými disponuje náš archiv. To samozřejmě zdaleka nejsou všechny počiny této scény. Na druhé straně je to řada nahrávek, které desítky let ve vysílání nezazněly a mohou být překvapením i pro velké fanoušky Jiřího Suchého a jeho divadelní práce.“

Reklama
Know

Rádio Retro opráší několik veřejných nahrávek s průřezem tehdejších her Semaforu, nechá vzpomínat Miroslava Horníčka na Jiřího Šlitra a ve streamu se objeví také Jitka Molavcová, Miloslav Šimek a Jiří Grossmann. Vedle divadelních momentů připomene také souběžnou rozhlasovou činnost Jiřího Suchého – oblíbené Gramotingltangly, na kterých se podíleli i třeba zmíněný Horníček nebo Jan Werich. Velkou přehlídku semaforských titulů nabídne zcela zapomenutý seriál z roku 1970, ve kterém autoři uvádějí úryvky z interních nahrávek představení pořízených ve zvukařské kabině divadla.

„A protože ve dvacetiletí 1970 až 1989 se Jiří Suchý se Semaforem objevoval v rozhlase jen velmi sporadicky, byť výjimkou jsou třeba malé pořady na Silvestra 1978 nebo rozhovor ve Studiu 7 z počátku roku 1989, naplňují tuto éru nahrávky ze setkání Jonáš klubu,“ slibuje dramaturg Rádia Retro Tomáš Černý. Jonáš klub, který kontinuálně působí dodnes, po celou dobu své existence pořádal večery s besedami, na které zval různé osobnosti, ne nutně přímo související se Semaforem.

Reklama
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)