Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Průzkum: Největší důvěru má na internetu Česká televize

Čeští internetoví uživatelé sice čtou na sociálních sítích řadu informací, největší důvěru ale mají stále ke klasickým zdrojům: České televizi a Českému rozhlasu. Potvrdila to letošní data z průzkumu Digital Index, který si už poněkolikáté nechala zpracovat agentura AMI Communications.

„Hvězdou výzkumu důvěry v média je Česká televize,“ prohlásil partner agentury Jan Kučmáš při představování výsledků. Veřejnoprávnímu médiu deklarovalo důvěru 74 procent respondentů. Nejde ale o průřezový průzkum napříč celou populací, v on-line panelu agentury STEM/MARK odpovídali jen internetoví uživatelé ve věku 15-59 let. Z velkých televizních stanic u nich skončil poslední Barrandov, jemuž důvěřuje 30 procent účastníků průzkumu.

Mezi rádii je nejdůvěryhodnější Český rozhlas s 53 procenty, v těsném závěsu je ale nejposlouchanější stanice v zemi – Rádio Impuls, k němuž má důvěru 52 procent respondentů.

Reklama
ČEZ

Rádia jsou také chápána jako obecně nejdůvěryhodnější média ze všech (73 procent), není to ale kvůli kvalitě zpravodajství. „Rádia totiž nepřinášejí skoro žádné informace, protože vysílají v podstatě jen hudbu,“ nabídl poněkud zjednodušenou interpretaci výsledků Kučmáš.

Po rádiích máme sklon nejvíce důvěřovat internetovým zpravodajským serverům (68 procent) a televiznímu vysílání (62 procent). „Na vesnicích přetrvává důvěra v tradiční média,“ upozornil Kučmáš na jedno ze sociodemografických zjištění.

Facebooku nevěříme

Sociální sítě skončily v žebříčku důvěry jako poslední, když jim v tomto směru vyjádřilo podporu 43 procent lidí. Jenže zároveň jsou pro 83 procent internetových Čechů tytéž sociální sítě zdrojem informací o aktuálním dění. Tráví na nich v průměru dvě a půl hodiny denně. Více než polovina Čechů také míní, že jsou vhodným místem pro prezentování osobních názorů a 44 procent lidí je považuje za užitečné pro profesní kontakty.

Nejvyšší důvěře se mezi českými uživateli těší YouTube (60 procent), nejmenší Twitter (18 procent). Twitter je přitom oblíbenou platformou pro sdílení rychlých informací o dění ve světě a čtvrtina lidí souběžně uvedla, že si na něm plánuje zřídit účet. Čtvrtina lidí chce také začít s používáním Instagramu. Preferovaným zařízením pro procházení sociálních sítí je pro 68 procent lidí mobil. Nejznámější jsou YouTube a Facebook, naopak Swarm a Periscope moc lidí nezná.

Reklama
Know
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)