„Just Do It!“ řekly si Nike a Lego a oznámily co-brandovou spolupráci

Pokud připustíme, že „lovebrand“ existuje, pak značky Nike i Lego mohou směle tuto kategorii obývat. A aby té lásky nebylo málo, rozhodly se spojit síly a příští rok vypustit do světa co-brandované produkty.

Americký výrobce sportovního vybavení a dánský producent ikonických plastových kostiček oznámili zbrusu nové víceleté partnerství v druhé polovině minulého týdne. Jeho cílem je oslavovat sport a kreativní hraní a přinést dětem a rodinám po celém světě nové a vzrušující možnosti. Lego a Nike vedle výrobků chystají i společný obsah a zážitky, které propojí imaginativní sílu kostek s duchem sloganu „Just Do It“.

„Ve společnosti Nike věříme v sílu sportu, která posouvá svět kupředu a která začíná u dětí. Chceme vytvořit přístupnější a inkluzivnější budoucnost, která bude inspirovat děti všech věkových kategorií a schopností k větší aktivitě,“ uvedl Cal Dowers, viceprezident Nike pro „Global Kids“. Partnerství odráží společný závazek společností oživit kreativitu, zábavu, sport a představivost a inspirovat, zapojit a podpořit děti na celém světě.

„Spojením kreativity při hraní si s legem s energií a vášní sportu chceme inspirovat děti k novým možnostem, jak si hrát a jak být kreativní. Jsme nadšeni, že na této cestě můžeme spolupracovat s Nike,“ dodala Alero Akuya, viceprezidentka Lego Group pro rozvoj značky.

První společné produkty se sice objeví až během roku 2025, nicméně značky u příležitosti oznámení spolupráce vypustily do světa animaci, která má podnítit zvědavost a nadšení dětí – a možná ještě víc jejich rodičů. Krátké video ukazuje, jak se může sport a kreativní hraní propojit a využít ikonické prvky obou značek. Schválně – kolik z nich poznáte a dokážete zasadit do kontextu?

Centrální motiv je jasný – minifigurka Lego má úsměv z ikonického loga Nike ve tvaru fajfky (v originále Swoosh). Tento výjev má symbolizovat jedinečnou sílu obou značek. Dále ho obklopují další známé prvky obou brandů: oranžová krabice od bot, podrážka modelů Nike Waffle, technologie Nike Air, kostičky Lego, hrad a také malé cvočky. Nicméně na videu se objevují už i první co-brandové prvky, jako jsou kachna – první výrobek Lego, ale i symbol Oregonu, kde Nike sídlí –, mytologický Pegas odkazující na běžecký model bot Pegasus či koza, neboli G.O.A.T. (Greatest of All Time), jako poklona sportovním legendám sponzorovaným společností Nike.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Náborové kampaně
Chatbot
Sluha

MAM Exkluzivně v časopise

Martin Smejkal
MAM class Triad
Sedita kampaň
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia