Fosfa a Marketup spouští kampaň Fair Play pro podporu dětského sportu

Agentura Marketup připravila pro společnost Fosfa kampaň s kreativním konceptem „Fair Play“, který spojuje olympijské ideály s hodnotami Fosfa a klade důraz na podporu dětského sportu v dnešním technologicky zaměřeném světě.

Spolupráce agentury Marketup se společností Fosfa začala v červnu tohoto roku, kdy agentura vyhrála tender brand a performance služeb pro značku přírodních produktů FeelEco a zároveň i pro projekt Fosfa Sport, kde Marketup stál za myšlenkou a tvorbou kreativního konceptu Fair Play a dále exekučně řeší nasazení jeho digitální komunikace.

V rámci tvorby se hledal kreativní spojující element, který by propojil olympijské hodnoty s hodnotami Fosfa. Celý projekt vychází z toho, že tyto hodnoty jsou identické a z tohoto zjištění vznikla myšlenka Fair Play. Fair Play symbolizuje férovost a čestnost, které by měly být přítomné nejen ve sportu, ale i v každodenním životě.

„Je třeba se vrátit k původním hodnotám, jež byly historicky spojovány se sportem a s olympijským hnutím, zároveň jsou ale klíčové i pro ostatní oblasti lidského konání. Tedy k hodnotám, jako jsou respekt, úcta, disciplína či důvěra, zároveň také výjimečnost a přátelství. A samozřejmě fair play. Chceme tím zároveň inspirovat i ostatní – děti i rodiče. Proto sloganem tohoto projektu je výzva: Na hřišti i mimo něj, pojď do toho fair play,“ vysvětluje Ivan Baťka, generální ředitel společnosti Fosfa.

„Stavět na důležitých hodnotách je velmi důležité pro sport i pro život. A to je hlavním smyslem tohoto projektu. Budování  hodnot již od dětství je významným základem pro budoucnost a právě sport je oblastí, kde tyto hodnoty můžeme posilovat,“ dodává Jiří Černák, poradce generálního ředitele pro marketing.

Kampaň pro podporu dětského sportu

Kampaň Fair Play se odlišuje tím, že neprodává žádný produkt ani službu. Jejím smyslem je nasměrovat pozornost veřejnosti k původním olympijským hodnotám a povzbudit vnímání olympiády jako zdroje inspirace a motivace. Důležitým prvkem je také apel na rodiče a veřejnost, aby podpořili děti ve sportování. V době, kdy jsou děti stále více ovlivňovány dopaminovými technologiemi, sport jim pomáhá čelit reálnému světu a slouží také jako důležitá prevence psychických poruch.

„Je vzácné pracovat na kreativě, která nechce jen něco prodat, ale motivuje děti, a ukazuje rodičům i společnosti, že právě sport může být cesta osvojit si dobré hodnoty a poté kvalitní charakter. To je pointa Fair Play. A to byl původní ‚coubertinovský‘ koncept olympiády,“ říká Daniel Seman, kreativní ředitel Marketup.

Kredity kampaně

Značka: Fosfa
Agentura: Marketup
Produkce: Creative Embassy
Producent: Václav Sládek
Režie: Jan Švejkar
Kameraman: David Hofmann
Fotograf: Pavel Hejný
Creative Director: Daniel Seman, Marketup
Art Director: Radoslav Sládek, Marketup
Copywriter: Michal Kozelka, Marketup
Account Manager: Marek Časta, Barbara Zelená, Marketup
Nasazení: od 18. července do 1. září
Mediamix: TV, digitál, OOH

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
buresova_WPPmedia