Kampaň Followers nebo Nightmares se třemi spoty vytvořenými s produkcí Punk Film v režii Petra Dvořáka měla zásah téměř 800 tisíc.
Linka bezpečí spustila při příležitosti Mezinárodního dne bezpečnějšího internetu v únoru online kampaň k zodpovědnému chování mladých na sociálních sítích, jimž měla zároveň pomoci předcházet zneužívání jejich obsahu.
Z dat Linky bezpečí byla vybrána tři zásadní témata z online prostředí, která děti nejvíce negativně ovlivňují – sexuální narážky, stalking a nenávistné komentáře. „Po mnoha kreativních konceptech jsme společně s klientem vybrali ten, který nejvíce tato témata propojoval a svou formou byl dětem nejbližší. Společným jmenovatelem problému se stali ‚followers‘. Právě ti, kteří děti sledují, se totiž mohou stát jejich noční můrou,“ říká Martin Mareš, kreativní ředitel agentury Mark BBDO.
Kampaň se třemi spoty vytvořenými ve spolupráci s produkcí Punk Film v režii Petra Dvořáka a s kamerou Filipa Hájka během února dosáhla zásahu takřka 789 tisíc a zaznamenala 124 tisíc přehrání videí.
Všechna tři videa odráží běžné chování mladých a zobrazují jejich běžný obsah – cvičení ve fitku, tancování a streamování z kavárny. Nad videi se zobrazují reakce „followers“, z pozitivních přechází do velmi negativních, na což herci reagují. Videa jsou zakončena doporučením na bezpečné chování. Na to konto také vznikla stále aktivní kampaňová webová stránka, která stručně a řečí Gen Z radí, jak se vypořádat s problémy, které tato tři témata provází. Na stránku kampaň během února přivedla bezmála deset tisíc lidí.
„Vydali jsme se odvážnou cestou. Věříme totiž, že videa mladé lidi zaujmou, zejména v dnešní obsahové přehlcenosti online světa. Videa nesou edukativní charakter a mohou tak plnit i preventivní osvětu,“ doplnila Radka Liebezeitová, koordinátorka týmu prevence Linky bezpečí.
Vizitka kampaně
Klient: Linka bezpečí, z.s.
Kreativní agentura: Mark BBDO
Produkce: Punk Film
Creative director: Martin Mareš
Art director: Lucie Štorková
Copywriter: Lucie Bax Trefilová
Motion designer: Ondřej Mašík
Web design: Petr Pliska
SoMe: Tomáš Zvěřina, Libor Šebek
Account director: Kateřina Tůmová
Producent: Alžběta Kabelová
Director: Petr Dvořák
DOP: Filip Hájek
Gaffer: Robin Skotnicki
MUA: Sára Pajmová
Props: Jan Šrankota
Lokace: Kutil GYM, Ema espresso bar