Ze stínu desítky vystupuje ležák Gambrinusu s kampaní od agentury McCann Prague a spoty od Boogie Films.
Gambrinus, jedna z nejoblíbenějších českých pivních značek, zahájila kampaň „Zralci na chmelu“, v níž se poprvé zaměřuje na svůj třikrát chmelený ležák Gambrinus 12, který do této chvíle zůstával ve stínu desítkové varianty.
Koncept kampaně od agentury McCann Prague představuje dvanáctku jako ideální volbu pro ty, kteří nepijí pivo jen na žízeň, ale chtějí si vedle svěží hořkosti vychutnat také plnou chuť ležáku.
„I když je Gambrinus jednou z nejznámějších značek na trhu, jen desetina české populace si spontánně vybaví, že má i dvanáctku. To chceme změnit právě kampaní ‚Zralci na chmelu‘. Gambrinus je sice proslulý svou desítkou, ale chceme poukázat na to, že naše dvanáctka je skvělou volbou pro pivaře, kteří již vyzráli k plnějším a chuťově bohatším ležákům,“ vysvětluje Dominika Drvoštěpová, senior brand manažerka značky Gambrinus, a doplňuje: „Reagujeme zároveň i na trend trhu, kdy stále více pivařů přechází z lehčích desítek na chuťově plnější ležáky.“ Rostoucí popularitu ležáků dokládají data od společnosti Kantar, podle kterých se podíl konzumentů 11° a 12° piv zvýšil mezi lety 2014 až 2023 o šest procentních bodů.
Kampaň je od března v televizi, digitálu, tisku, na sociálních sítích i na OOH plochách. Při produkci TV spotu využila značka z portfolia Plzeňského Prazdroje LED stěnu ve FZG studiu v Klecanech. Toto virtuální studio je první v České republice a díky nové technologii umožňuje vytvořit a natáčet jakékoliv prostředí a obsah v reálném čase, přímo na kameru.
Gambrinus s kampaní spojil i uvedení nové vizuální identity včetně modernější podoby obalů, kterou představil mimo jiné ve své outdoorové kampani s titulkem „Nedo/ceněná“. Že je Gambrinus 12 pivo, které si zaslouží ocenění, podtrhuje i svou letošní účastí v mezinárodních pivních soutěžích International Beer Award (Velká Británie), World Beer Cup (USA), nebo European Beer Star (Německo). Zlatou evropskou pivní hvězdu si už v roce 2022 z Mnichova přivezl Gambrinus Originál 10.
Vizitka kampaně:
Klient: Plzeňský Prazdroj – Gambrinus
Agentura: McCann Prague
Art director: Matěj Rybák
Copywriter: Aleš Brichta
Global account leader: Roman Hůla
Account manažerka: Klára Kopecká
Agency producer: Roxana Pfeffermannová
Produkce: Boogie Films
Režie: Pavel Soukup
Postprodukce: RUR
Hudba: Soundsquare