Reklama
Megaboard

Aktualizujeme: kdo dá reklamní touchdown během Super Bowlu? Prohlédněte si adepty!

© MAM

Zvládne Scorsese natočit reklamu jen na 30 sekund? Které celebrity si brandy berou na pomoc? Kdo sází na humor a kdo hraje na city? Podívejte se na kampaně pro Super Bowl.

Už v neděli 11. února se odehraje americký Super Bowl, který může podle odhadů oslovit přes 200 milionů televizních diváků. To je pro značky příležitost, která se neodmítá, i když si televizní stanice CBS účtuje za 30 sekund času sedm milionů dolarů. Projděte si v průběžně aktualizovaném přehledu, s čím se brandy v reklamní přehlídce roku vytasí.

Squarespace
Platforma pro tvorbu webových stránek se rozhodla zariskovat. Tvorbu její půlminutové reklamy má na starosti Martin Scorsese, jehož filmy Zabijáci rozkvetlého měsíce nebo Irčan trvají tři a půl hodiny. Jestli se slovutný režisér zvládne vejít do limitu, naznačuje „svižný“ trailer, který trvá bez čtyř sekund čtyři minuty.

BMW
Legendární herec Christopher Walken, který se objeví například v očekávaném trháku Duna 2, je hlavní hvězdou spotu BMW, které se po roční pauze vrací s pomocí agentury Goodby, Silverstein & Partners. „Užívá“ si v něm, jak lidé imitují jeho charakteristický hlasový projev.  

Sám Walken ale ve spotu napodobí zpěváka Ushera, který nenápadně „teasuje“ své vystoupení během poločasu, jež se už podruhé koná pod křídly společnosti Apple.

https://youtu.be/QcRLTbQxgcI?si=8AWlRoVsZr4S3GAc

Reese’s
Během „velké hry“ představuje „velkou změnu“ pro své Peanut Butter Cups široce očekávaný spot značky Reese’s, vytvořený agenturou Erich & Kallman. Vtipně si hraje s „velkou vášní“ fanoušků pro oblíbené týmy i značky a jejich reakcemi na jakékoli změny. Jakoby ožily komentáře na sociálních sítích.

Uber Eats
Po úspěchu teaseru, v němž David a Victoria Beckhamovi parodovali virální scénku z dokumentu Beckham, už společnost Uber Eats vypustila celou minutovou reklamu pro Super Bowl. Skutečně se v něm objevila i „Jessica Aniston“ a ujišťuje, že klidně můžete něco zapomenout, aby vám zůstalo v paměti, co všechno si na rozvážkové službě můžete objednat.

Doritos
Na humor opět sází i značka Doritos, které pomáhá představovat novou řadu čtyř ostrých příchutí Dinamita herci Danny Ramirez a Jenna Ortega, ale i její akční „babičky“ Dina a Mita. Ty budou podle brandu ze skupiny PepsiCo řádit v Las Vegas i během samotné hry a chystají také útok na Tik Tok.

Starry
Pepsi pak také během Super Bowlu láká na loňskou novinku, limonádu Starry, s níž cílí na generaci Z. Ve svém prvním spotu pro velkou hru značka s agenturou VaynerMedia a s pomocí rapperky Ice Spice přesvědčuje, že je „čas vídat jiné limonády“.

Hellman’s
Ve spotu od agentury VML značka Hellman’s ze skupiny Unilever už počtvrté během Super Bowlu přesvědčuje o svém poslání: boji proti plýtvání s jídlem. Podaří se jí to s humorem, komičkou Kate McKinnon a mluvící kočkou?

Dove
Vážnější téma řeší také brand Dove, který se zaměřuje na podporu zdravého sebevědomí mladých dívek. Ve spotu od agentury Ogilvy s hashtagem #KeepHerConfident upozorňuje na platformu vytvořenou ve spolupráci s Nike, jež bojuje s faktem, že 45 procent dívek končí se sporty právě kvůli sebevědomí nabouraném vnímáním vlastního těla.

Kia
Na vnitřní sílu s mladou sportovkyní upozorňuje i korejská automobilka v teaseru na reklamu od agentury David&Goliath. Zaměří se na udržitelnost a novou vlajkovou loď automobilky, elektrický model EV9.

Budweiser
Hra na city nechybí v kampani piva Budweiser ze skupiny AB InBev, odkazuje na „staré dobré časy“ a odhodlání, odolnost a sbližování lidí. Na pomoc si zve svůj tradiční symbol, Clydesdalské koně, i labradora z oblíbené reklamy pro Super Bowl v roce 2014, která se dostala na vrchol žebříčku Ad Meter.

Bud Light
Ke „starým dobrým časům“ se snaží vrátit i sesterská značka Bud Light. Ve spotu sází na koncept Easy to Drink, Easy to Enjoy a společně s novým charakterem – džinem z lahve – chce naplnit své přání znovu oslovit fanoušky, které ztratila loňskou nezvládnutou kampaní s trans influencerkou.

M&M’s
Když se to Bud Light nepodaří, možná využije nápad z kampaně cukrovinek M&M’s. Ty vytvořily z lentilek diamanty pro prsten, jenž má jako „cena útěchy“ posloužit týmu, který Super Bowl nevyhraje. Brand chce zároveň oslavit všechny „skorošampiony“ a dál okolo sebe vytvářet komunitu, do níž patří všichni.

Pringles
„Novým hravým směrem“ se s agenturou Grey Group vydává značka Pringles, která angažovala herce Chrise Pratta s úctyhodným knírem podobným tomu, jakým se pyšní její maskot. Přinese filmovému Star-Lordovi další životní roli?

Paramount Pictures
Značky ostatně během Super Bowlu nesoutěží o pozornost jen s konkurencí, ale také třeba s filmovými trailery. Jeden z nich ukáže například studio Paramount pro film If. V něm si zahrají Ryan Reynolds, John Krasinski, Steve Carell. Ti také na trailer lákají s „behind the scenes“ teaserem.

Paramount+
Na Super Bowlu nechybí ani služba Paramount+, která ve spolupráci s agenturou Droga5 opět láká na „horu zábavy“ dostupnou na streamovací platformě. Znovu si zve na pomoc hvězdy seriálů, mezi kterými nechybí ani sir Patrick Stewart, který neváhá „házet dítětem“.

Pluto TV
Paramount pak neváhal využít reklamní čas dceřiné televizní stanice CBS ani pro platformu Pluto TV, která jako zdarma dostupná streamovací služba ukazuje farmy na „couch potatoes“, kde se rodí takzvaní gaučoví povaleči.

Michelob Ultra
Naopak na aktivní život a propojování „sociálních sportovců“ sází Michelob Ultra. A odvažuje se během finále ligy amerického fotbalu dokonce rozjet i exhibici „evropského fotbalu“. Pozval si na to těžkou váhu v podobě Lionela Messiho, který během necelých pěti dní nalákal jen na YouTube skoro 1,5 milionu zhlédnutí.

Booking.com
Ještě úspěšnější je platforma Booking.com, která do spotu od agentury Zulu Alpha Kilo angažovala komičku Tinu Fay. Ta ukazuje, že s tak mnoha možnostmi ubytování, může člověk být kýmkoli chce. Angažovala si proto „dvojníky“, jako třeba Glen Close, a po čtyřech dnech se na YouTube blíží 30 milionům zhlédnutí.

Google Pixel
Téměř 18 milionů zhlédnutí za čtyři dny pak získal spot od slepého režiséra Adama Morseho pro telefony Google Pixel. Reklama „Javier in Frame“ ukazuje využití technologie umělé inteligence při fotografování. Google pak také na velkou hru vtipně odkazoval v nedávném spotu, kde se neváhal opřít do své největší konkurence.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále