Reklama
Megaboard

Vánoční kampaně: T-Mobile zachraňuje vánoční pohodu, Albert slibuje dětskou radost z jídla

Deutsche Telekom do Evropy vysílá vánoční píseň od bratislavské MUW Saatchi & Saatchi. Albert s agenturou VCCP chtějí královsky štědré Vánoce.

Operátor Deutsche Telekom opět spouští celoevropskou vánoční kampaň, kterou využije jak český T-Mobile, tak sousední Slovak Telekom. Tentokrát její koncept vznikl právě na Slovensku, je od bratislavské MUW Saatchi & Saatchi. Vychází z klasického scénáře Vánoc, na které schází široká rodina, což vedle radosti přináší i leckdy nepříjemné otázky od příbuzných, které mohou zkazit vánoční náladu. Poutavě to ukazuje příběh hlavního protagonisty, který v rytmu koledy „O Christmas Tree“ zpívá o očekáváních rodiny, než ho zachrání babička.

Spot, který produkovala Armada Films a režíroval Adam Hashemi, se postupně objeví na deseti evropských trzích, od 4. listopadu už odstartoval na Slovensku. Českou verzi spotu vypustil T-Mobile do éteru v pondělí 6. listopadu, kde se bude objevovat až do 31. prosince.

MUW Saatchi & Saatchi na konceptu pracovala už od letošního května, kdy se zapojila do interního tendru, jenž v rozhovoru pro Marketing a Media zmínil i šéf marketingu Deutsche Telekom Ulrich Klenke: „Interně říkáme, že musíme mít nápad na vánoční kampaň jasný, když se teploty poprvé přehoupnou přes 30 stupňů Celsia,“ uvedl mimo jiné Klenke, kterého bude možné potkat v Praze 9. listopadu na konferenci Forum Media.

„Během vánočních svátků se schází různé generace s různými životními styly, což přirozeně vede k různým úhlům pohledu a očekáváním vyjadřovaným nepříjemnými otázkami. V Detutsche Telekom stojíme za diverzitou, otevřeností a tolersncí. Každý by měl mát možnost žít život tak, jak si představuje. Opravdu důležité je to, co nás spojuje s těmi, na nichž nám záležím,“ uvedl nyní ke kampani Klenke.

Jak na LinkedIn připomněl Jaroslav Vígh, kreativní ředitel MUW Saatchi & Saatchi, kampaň uvidí 180 milionů diváků od Německa po Rumunsko. „Jsem hrdý na celý tým, který na kampani pracoval. Ať už to byli kreativci a stratégové, s nimiž jsme příběh vymýšleli a do poslední chvíle vylepšovali text. Naši accounti, kterým se podařilo ukočírovat mezinárodní obrovský projekt. Produkce, která vybavila dánsko-amerického režiséra superbowlových spotů a kameramana reklam John Lewis,“ uvedl mimo jiné Vígh.

Doplnil také, že spot je schválně koncipován tak, že slova písně na hudbu od Viktora Hazarda, zní jako interní monolog hrdiny, aby se mohla píseň přeložit a zaznít v jazycích všech trhů. „Detailní záběr na babičku tak máme natočený x-krát v různých jazycích, aby dobře seděl dabing,“ napsal Vígh. A vidět je to i na verzi spotu v angličtině. Za českým textem písně stojí Tomáš Belko, lokalizaci kampaně pro tuzemský trh měl na starosti tým Ticino ze skupiny WPP a Proboston Creative.

Jedná se také o první mezinárodní kampaň pod novým claimem společnosti Deutsche Telekom „Connecting your world“. Každé ze tří slov má v claimu své místo a každé vyjadřuje pozitivní emoci. Spojení znamená interakci mezi lidmi, stejně jako technologickou kategorii, u níž záleží na kvalitě a spolehlivosti. Vaše je všechno, co k vám náleží a co vytváří váš svět plný možností.

Albert a dětská radost z jídla

Svou vánoční kampaň už vypustil také řetězec Albert, který na ni pracoval se svým dlouhodobým partnerem, agenturou VCCP. Ta připomíná, že ač mohou dospělí podléhat stresu z předvánočních příprav, děti už nadšeně začínají odpočítávat dny k blížícímu se Štědrému večeru.

„Právě proto se staly inspirací kampaně, čímž chceme přinést dětskou radost každému – s pomocí dobrého jídla z Alberta. Protože když přestaneme být dětmi, Vánoce nebudou opravdu Vánocemi,“ uvedla k tomu agentura na LinkedIn.

Spot, který produkovala společnost Bistro Films a režíroval Robert Hloz, zprostředkovává dětskou radost pohádkovou stylizací štědrovečerní tabule z představ dětské hlavní hrdinky, která jako princezna nechává přinést specialisty pro členy rodiny a říká: „Noste jídlo, ať se i dospěláci radují jako já!“

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále