Ondřej Hübl popichuje Ticino, že je málo kreativní

Podle spoluzakladatele agentury Jinej Gang by si v Ticinu pro vánoční kampaň T-Mobile, vystačili „s jedním juniorským týmem“. „Ticino se má dobře! A možná ještě lépe se má T-Mobile,“ kontruje Ondřej Obluk.

Vánoční kampaň T-Mobile zaujala i Ondřeje Hübla, spoluzakladatele agentury Jinej Gang a někdejšího kreativního ředitele Saatchi & Saatchi. Ta se o magentového operátora starala deset let, než ji zhruba před rokem po vyhraném tendru vystřídal agenturní tým Ticino ze skupiny WPP, který pro T-Mobile pracuje od začátku letošního roku.

„Docela jsem se těšil na vánoční kampaň od konkurence, protože jako autor mnohých minulých kampaní vím, jak těžká je to disciplína. A výsledek? Poslední půlrok to vypadá, že v Ticinu by si vystačili s jedním juniorským týmem, kde textař je schopen zadaptovat větu ‚dobrý den, jak se máš,‘ grafik zvládne posunout titulek a account executive umí zajistit volný čas ve studiu,“ zhodnotil výsledek Hübl.

Ve vánoční kampani jde totiž o kreativu pro všech devět trhů Deutsche Telekom od adam&eve Berlin, který Ticino a Proboston Creative uvedli pro český trh. „A to je na tendr desetiletí trochu málo, co myslíte? Tak pojď mi hop,“ dodal Hübl s odkazem na vánoční kampaň, kterou pro T-Mobile před deseti lety se Saatchi spoluvytvářel.

„Děkujeme za optání, Ticino se má dobře! A možná ještě lépe se má T-Mobile,“ kontroval Ondřej Obluk, CEO agentur Ogilvy a VMLY&R, jejichž zástupci společně s Wunderman Thompson tvoří tým Ticino. „Produkt Pořád online s novou komunikací začali zákazníci konečně používat, ze dvou dokončených kampaní do deadline letošní Effie má tři shortlisty, Twist měl vůbec poprvé aktivaci na Tik-Toku, Fiber má novou vizuální podobu komunikace, vznikla awareness kampaň pro T-Mobile TV, a před měsícem odstartovala v devíti evropských zemích kampaň na T Phone, po 14 dnech kampaně mimochodem zcela vyprodaný,“ vypočítal úspěchy, pod kterými je Ticino podepsané.

Obluk se ohradil i proti výhradám k aktuální vánoční kampani: „Navážet se do faktu, že T-Mobile, jako spousta globálních značek, letos (mimochodem stejně jako loni) vánoční kampaň vyvíjel centrálně pro všechny evropské trhy, je poněkud ne(dů)vtipné.“

I loňská vánoční kampaň operátora totiž vznikla se zahraničí kreativou od maďarské DDB a Saatchi & Saatchi k ní přidávala lokální nabídku.

„Mně osobně se líbí víc lokální česká kreativita, veselá zapamatovatelná reklama, a ne uplakané instantní cajdáky, kterých jistě uvidíme i letos hodně a bývají taky dost zaměnitelné. Ano, globální klient vždy vyvíjí snahu o globální kampaň, nemyslete si, že v minulých letech to bylo jiné – nebylo. Ty tlaky jsou a budou každý rok,“ dodal mimo jiné ještě v reakci Hübl.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Mají veřejnoprávní média smysl?
Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu

MAM Exkluzivně v časopise

Kosta Schneider_Publicis Groupe_Credits Matouš Bláha, Publicis Groupe_2
Paul Holmes Forum Media
NORA
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Sazkabet
Spring Walk
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Sazkabet
Spring Walk