Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Jak účinně oslovit B2B segment

Kreativní tým Marketupu dokázal společně s klientem ABB Robotika vytvořit první obálku časopisu namalovanou robotem.

Průmyslová robotizace a automatizace už zdaleka není tématem jen pro automobilky nebo velké průmyslové haly. Díky čím dál dostupnějším řešením se toto technologické odvětví otevírá všem myslitelným formám průmyslového využití, včetně malých a středních podniků.

Jak ale výrazně omezený B2B segment oslovit? Tuto otázku řešila společnost ABB Robotika, která je tradičním výrobcem a dodavatelem robotických řešení do podniků všech velikostí. Zejména pro ty menší je ideální možností kolaborativní robot neboli „kobot“.

Reklama
MMcite

Hlavní výhoda tohoto typu robota je v tom, že dokáže bezpečně spolupracovat bok po boku s člověkem a tím mu odlehčit od rutinní manuální činnosti. Právě malé a střední podniky pociťují výrazně nedostatek zaměstnanců a hledají způsob, jak tento problém co nejefektivněji vyřešit.

Dalšími pozitivy „kobota“ jsou možnost snadného naprogramování, intuitivního ovládání a také jeho nenáročné rozměry. „Na rozdíl od klasických robotických buněk nemusí být kolaborativní robot kvůli bezpečnosti uzavřený v kleci — při nechtěném kontaktu s člověkem se zastaví a nezpůsobí mu ani modřinu,“ vysvětluje Petr Kučera, obchodní ředitel ABB Robotika.

Trefa do cílovky

Starost o bezpečnost práce je však pro spoustu podnikatelů stále určitou bariérou a důvodem, proč s pořízením kolaborativního robota váhají. Proto bylo potřeba demonstrovat bezpečnost a spolehlivost kooperace člověka s robotem.

ABB Robotika a kreativní tým agentury Marketup proto hledaly vhodné médium, přes které toto poselství komunikovat ke specifické cílové skupině. Cílem bylo vyhnout se běžnému celostránkovému inzerátu, který by nedokázal dostatečně zhmotnit celou myšlenku spolupráce člověka a robota.

„Jako ideální médium pro cílení na malé a střední podniky jsme vybrali magazín Forbes, konkrétně jeho technologický speciál Forbes Next,“ popisuje Andrej Štuk, kreativní ředitel Marketupu. „Vedle tematické relevance pro daný segment jsme mohli ukázat konkrétní výsledek spolupráce člověka s robotem na poměrně malém prostoru a s maximálním dopadem na cílovku.“

Rovnou na titulku

Tak se zrodil projekt tvorby titulní strany Forbes Next, který podnikatelům a firmám přibližuje inovativní způsoby využití technologií v různých oborech. A protože budoucnost spočívá ve spojení umělé inteligence, robota a člověka, vznikl nápad spojit při tvorbě coveru všechny tři elementy.

Ty se na tvorbě podílely postupně. Umělá inteligence navrhla grafickou podobu vizuálu, následně člověk naučil robota pohyby potřebné k malování. A na závěr sám kolaborativní robot GoFa přenesl celé dílo do reality. Výsledkem byla vůbec první obálka časopisu vytvořená robotem.

Ilustrací titulní strany nejrelevantnějšího byznysového média v Česku a na Slovensku se dalo perfektně demonstrovat různorodé využití kolaborativního robota. Proto na závěr celého procesu zazní otázka na malé a střední podnikatele: Co budete tvořit s kolaborativním robotem vy?

Projekt se skládá ze dvou komunikačních fází — tou první je magazín Forbes Next, který obsahuje vedle zmíněné titulní strany také rozsáhlý článek o celém procesu tvorby obálky a schopnostech robota GoFa. Součástí této fáze byla i zářijová technologická konference Next Big Thing, zaměřená na SMB sektor, kde robot GoFa podepisoval výtisky „svého“ vydání Forbes Next.

Druhou linku pak představuje online kampaň složená z videoformátů a statických vizuálů z tvorby obálky.

„Výsledek opravdu stojí za to,“ má radost Vítězslav Lukáš, generální ředitel ABB Česká republika. „Podařilo se nám ukázat, že potenciální uživatel kolaborativního robota nemusí nutně čelit složitostem programování a technického řešení aplikace. Důležitější je jednoduché a uživatelsky přívětivé rozhraní.“

Globální zásah

Výjimečnost celého projektu potvrzuje také Kristýna Tmejová, šéfredaktorka magazínu Forbes Next. „Takto blízká spolupráce se značkou je pro nás unikátní. Dávalo nám smysl, abychom prostor na obálce časopisu o budoucnosti věnovali novým technologiím a prozkoumali možnosti spojení umělé inteligence a kolaborativního robota.“

Během krátké doby zaznamenala kampaň dopad jak v českém, tak globálním prostoru — v tuzemsku činil zásah 160 tisíc lidí (tištěný magazín, sociální sítě, konference a podobně), na globální úrovni pak zhruba 330 tisíc uživatelů (profily ABB na sociálních sítích), což je na poměry B2B projektu mimořádný výsledek. Jeho mezinárodní přesah svědčí o výjimečnosti, díky které se stal součástí globální kampaně na podporu kolaborativní robotiky od společnosti ABB, celosvětového technologického lídra.

Reklama
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)