Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Slunečnicemi na pomoc Ukrajině

Dentsu Creative vytvořilo pro Velvyslanectví Ukrajiny projekt, který pomáhá s obnovou země.

Prvních pár měsíců po začátku války na Ukrajině jsme byli svědky obrovské finanční, humanitární a další pomoci českých občanů, poté však začal zájem veřejnosti postupně opadat. Nicméně ozbrojený konflikt na Ukrajině stále pokračuje a podmínky pro život jejích obyvatel se neustále zhoršují.

Pomoci znovu obnovit solidaritu a soucit se všemi, kterým válka do života zasáhla, se rozhodla agentura Dentsu Creative, která se v této oblasti snaží pomáhat již od samého začátku tím, co umí nejlépe. Pro ukrajinskou ambasádu tedy vytvořila a zrealizovala kreativní nápad, který znovu rozproudil společenskou debatu a je postaven na inovacích a technologii. Společně tak uvedly v život projekt Flowers of Hope, který pomáhá vybrat peníze na zlepšení životních podmínek obyvatel na Ukrajině. V centru Prahy se díky němu objevily digitální CLV, prostřednictvím kterých bylo možné přispět libovolnou částkou a nechat vykvést slunečnici, jež ponese jasné poselství.

Reklama
Abovalve

A proč se stala symbolem právě slunečnice? Právě ona je totiž nejen národní květinou Ukrajiny, ale také symbolem odporu proti invazi ruské armády. V historii Ukrajiny byla použita jako symbol míru už dříve. Při příležitosti podepsání smlouvy o nešíření jaderných zbraní v červnu 1996 zasadili ministři obrany USA, Ukrajiny a Ruska slunečnice v areálu raketové základny v Pervomajsku na jihu Ukrajiny.

Nejen finanční, ale také morální pomoc

Princip fungování celého projektu je jednoduchý. Skrze mobilní telefon se spojíte s reklamním nosičem, který vybídne k darování finančního obnosu. Vyberete si částku, kterou hodláte darovat, jednoduše ji pošlete mobilní platbou, a tím zasadíte semínko slunečnice, které před vašima očima vyroste v dospělou rostlinu. Pokud tímto způsobem přispěje více lidí, přibude více slunečnic, a ta vaše se stane součástí nekonečného virtuálního slunečnicového pole.

Ve chvíli, kdy se rozhodnete realizovat platbu, jste ve svém telefonu vybídnuti k napsání vzkazu na podporu Ukrajiny. Ten může mít až 200 znaků a po tom, co projde schvalovacím procesem, se objeví u „vaší“ slunečnice. Na webové stránce thesunflowersofhope.com si pak může každý virtuálně projít toto pole slunečnic, kliknout si na jednotlivé květiny a vidět tak vzkazy podpory od jednotlivých dárců.

Projekt ale myslí také na ty, kteří nemohou dorazit přímo k digitálním CLV, ale přesto by rádi projekt podpořili. Darovat peníze a poslat zprávu lze totiž také z pohodlí domova přímo na webové stránce.

Praha je jen začátek

Aby mohl projekt opravdu pomáhat, musí překročit hranice a vytvořit opravdu nekonečné pole slunečnic. Proto je Česká republika jen pilotní zemí, kde to vše začalo. Protože je však Dentsu agenturní sítí, která působí v dalších 144 zemích po celém světě, ambicí organizačního týmu Dentsu Creative je poskytnout kompletní řešení všem kolegům, kteří o ně projeví zájem. Interaktivní digitální CLV se tak mohou objevit v dalších hlavních městech Evropy a nejenom tam.

A ani u virtuálního pole podpora nekončí. Další fází, která by měla v blízké budoucnosti nastat, je pak emocionální podpora Ukrajinců, která je stejně důležitá, jako ta finanční. V centru Kyjeva by měla být nainstalována velkoplošná interaktivní obrazovka, na které se Ukrajinci budou moci dotknout jednotlivých květin a přečíst si tak vzkazy vyjadřující podporu z celého světa.

Výzva, která se vyplatila

Představení projektu proběhlo 24. 8., tedy na den přesně šest měsíců po vpádu ruských vojsk na ukrajinské území a také v den státního svátku Dne nezávislosti Ukrajiny, na pražském Rašínově nábřeží za účasti zástupců médií, všech partnerů i podporovatelů z řad veřejnosti. Následovala kampaň na sociálních sítích, která vykázala nadprůměrné výsledky nejen ve viditelnosti videa, ale také v reakcích a komentářích, což značí, že toto téma rozhodně není vyčerpáno a stále se nejen u Čechů těší velké pozornosti.

„Tento projekt nás nadchl,“ říká Radim Kameník, ředitel Dentsu Creative. „Příprava trvala asi dva měsíce, pracovali jsme s více variantami, a nakonec jsme se rozhodli rozpracovat tuto, protože nám přijde velmi symbolická,“ dodává. Projekt takového rozsahu není v agentuře úplně běžný, proto se do něj zapojilo nejen téměř celé oddělení Dentsu Creative, ale také další týmy, které do agenturní sítě náležejí. Veškerý vývoj probíhal interně, všechna řešení vznikla v České republice. „Museli jsme překonat řadu překážek, včetně těch opravdu velkých — technických,“ komentuje Kameník a pokračuje: „Ale tím, že jsme měli podporu nejen ukrajinské ambasády, ale také partnerů jako je JCDecaux, kteří nám bezplatně poskytli nosiče na lukrativních místech v Praze, nebo Magistrátu hlavního města Prahy, který nad celým projektem převzal záštitu, věděli jsme, že to opravdu stojí za to.“

Reklama
Know
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)