Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Petr Chajda: Transformaci máme za sebou

Jsme výrazně více zapojeni do mezinárodních projektů, říká Petr Chajda z Dentsu.

Petr Chajda
Média a komunikace jsou jeho osudem od chvíle, kdy v roce 2002 v týmu skupiny PPF převzal televizi NOVA, první soukromou televizi v České republice. Po prodeji Novy do CME pak rozvíjel svou kariéru coby výkonný ředitel TV Prima a v pražském Barrandov Studiu jako generální ředitel TV Barrandov. K Dentsu Aegis Network se pak přidal v srpnu roku 2008 a aktuálně vede síť v Česku, Maďarsku a na Slovensku.

Dentsu má za sebou další rušný rok. Zanikly značky jako Isobar i loni uvedená DMB, nově jsou pod Dentsu Creative. Podobně z Adexpresu je mezinárodnější iProspect. Proč?

Reklama
ČEZ

Důvodem změn je právě mezinárodní aspekt. Díky tomu, že jak Dentsu Creative, tak i iProspect jsou globální značky, mohou lépe těžit z know-how, které jim toto zázemí poskytuje. Rovněž se jim otevřely daleko větší příležitosti v rámci práce pro klienty. Tak, jako se my snažíme přinášet našim lokálním klientům One Dentsu přístup, tedy celý marketingový mix pod jednou střechou, tento způsob práce se stává běžnějším i na globální úrovni. Jedna značka tak pracuje pro jednoho klienta na více trzích a díky tomu agentury řídí práci agilněji. Dříve to byly například jen pobočky v rámci CE nebo CEE, teď jsme schopni pracovat z jednoho místa třeba pro 15 trhů.

Jak se přechod na One Dentsu přístup projevil prakticky?

Cesta k One Dentsu modelu se projevila v řadě rovin, které zvýšily efektivitu fungování a zjednodušily klientský servis. V našem byznyse není výjimečné vybudovat agenturu lokálního významu. Výjimečný je mezinárodní úspěch, úspěšně zvládnutá expanze a etablování se na zahraničních trzích. Prakticky to pro nás však znamenalo zrušení řady duplicitních funkcí (proběhlo z velké části před dvěma lety) a velmi zeštíhlela řídící struktura. Posledním krokem, který se stal před pár měsíci, se pak stalo snížení počtů právních entit z patnácti na pouhé tři.

Projevilo se zjednodušení a sjednocení struktury i v úspoře nákladů? A co v personální politice?

Od počátku restrukturalizace, kterou jsme započali již koncem roku 2019, se obrat skupiny zvedl o více než 52 procenta. A to i přesto, že jsme byli velmi limitováni covidem. Sjednocení struktury nám však pomáhá i globálně. Jsme výrazně více zapojeni do mezinárodních projektů, nejen v rámci našeho clusteru CEE těžíme ze vzájemných synergií. Šetříme na nájmu a také méně cestujeme, protože spoustu věcí vyřešíme online. To pro nás rovněž znamená snížení uhlíkové stopy, což nás velmi těší, ale také je v souladu s našimi plány v oblasti udržitelnosti. V oblasti lidských zdrojů je vždy třeba najít ten správný balanc, protože lidé jsou vaším nejvýznamnějším aktivem, ale zároveň i největší nákladovou složkou.

Strategii měníte zhruba dva roky, během té doby z české skupiny odešlo i několik tváří, které chtěly jít jiným směrem. Jak jste se s tím vyrovnali a jak se vám daří nabírat jiné?

Agenturní svět byl, je a bude vždy velmi dynamický a klade na jednotlivé aktéry vysoké nároky. Lidé přicházejí a odcházejí, a tak to bude vždy. Nám se ale podařilo vybudovat opravdu úžasný tým a obklopit se celou řadou skvělých lidí, kteří jsou s námi různou dobu. Velmi si jich vážíme, chtěl bych je vyjmenovat a poděkovat opravdu všem, ale tak velký prostor nemám.

Už je transformace hotová, nebo vás ještě nějaké výrazné změny čekají?

Celé Dentsu aktuálně pokračuje ve zjednodušování a mění svou strukturu v duchu One Dentsu celosvětově, aby efektivně spojilo své regiony, kterými jsou Japonsko, Americas, EMEA a APAC pod jedním společným manažerským týmem. V celosvětovém měřítku jsme schopni vytvářit skvěle fungující kulturu na bázi propojování japonského inovačního ducha do globálního prostředí.

Jaké plány má české Dentsu pro příští rok? Na co se chcete zaměřit?

Řídit skupiny malých zemí (přiznejme si, že ve světovém měřítku jsme malá země) je jednodušší úkol, než s jakým se potýkají v zemích, kde klientský tým na jednoho středně velkého klienta je početně větší než všichni zaměstnanci třeba v Chorvatsku. Zavádění řady transformačních kroků je proto jednodušší a dovolím si podotknout, že jsme napřed. Chci tím říci, že transformace na národní úrovni je tedy za námi a soustřeďujeme se pouze na základní funkci našeho řemesla a tou je pomáhat růstu a rozvoji našich klientů.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)