V hlavní roli čerstvost. Billa a McCann v kampani probouzejí smysly

McCann Prague a Billa představují kampaň „Čerstvost je radost!“, která zdůrazňuje, že čerstvé potraviny přinášejí nejen zdraví, ale i každodenní radost.

Billa svým zákazníkům dlouhodobě nabízí více než 1600 čerstvých produktů – jen v kategorii ovoce a zeleniny je to bezmála 190 položek, v sortimentu pečiva více než 160 a u mléčných výrobků přes 600. Přestože jsou čerstvé potraviny pro značku klíčové, komunikace tohoto tématu dosud nehrála hlavní roli.

Nová kampaň tak přichází s cílem zdůraznit, že Billa čerstvost nejen garantuje, ale skutečně v ní vyniká. A že právě čerstvé suroviny jsou tím, co dělá každé jídlo – a tím i každý den – lepším.

„Víme, že na základě studií mají čerstvé a kvalitní potraviny pozitivní vliv na náš organismus, a to nejen na naše tělesné zdraví, ale i na to, jak se celkově cítíme. A naším cílem je prostřednictvím široké nabídky čerstvých a kvalitních potravin dávat lidem příležitost dělat jejich každodenní život šťastnější a radostnější prostřednictvím prožitku z jídla,“ říká Ivana Stará, vedoucí strategického marketingu Billa Česká republika.

Kampaň staví na silném insightu: čerstvé potraviny aktivují smysly a přirozeně zlepšují náladu. Vůně chleba vyvolává v těle serotonin, barvy ovoce energizují, vaření z čerstvých surovin navozuje pocit domova a bezpečí. Kampaň tuto emoci vizualizuje ve stylizovaném žlutém světě – žlutá jako barva značky, ale i radosti a energie. Hlavními hrdiny jsou samotné potraviny: praskající chlebová kůrka, křupající zelenina, šťavnaté ovoce. Kamera vedená robotickým ramenem Bolt Cinebot se přibližuje k mikrodetailům, slow-motion záběry zdůrazňují strukturu, vůni a chuť. Výrazný zvukový design doplňuje smyslový zážitek, který má diváka doslova vtáhnout do momentu.

„Když se řekne ‚čerstvost‘, většina značek ukáže jablko a řekne, že je lokální. My jsme chtěli, aby lidé čerstvost cítili. Aby ji slyšeli, skoro ochutnali. A hlavně si znovu uvědomili, jaký vliv má dobré jídlo na to, jak se cítíme. Tohle není kampaň o produktech. Je to připomenutí, že každé jídlo může být momentem radosti. Pokud je z čerstvých a kvalitních surovin,“ říká Martin Svetlík, výkonný kreativní ředitel McCann Prague.

Spoty kampaně doplňuje opět Billa rodina, která se objevuje i v předchozích vlnách komunikace. V běžných každodenních situacích ukazuje, jak jednoduché je udělat si den lepší – dobrým jídlem. Kampaň poběží napříč televizí, onlinem, rádiem, tiskem i OOH formáty.

Vizitka kampaně:

Klient: Billa ČR
Agentura: McCann Prague
Executive Creative Director: Martin Svetlík
Copywriter: Lucie Václavková
Art Director: Matěj Rybák
Account Director: Martina Kufová
Produkce: Procoma
Producent: Alžběta Šerclová
Režie: Robert Hloz
Kamera: Tomáš Šťastný
Studio: shotbox
Střih a grading: Mingle
Zvuk: Samuel Jurkovič a Mishan Pajdiak
Fotografie: Patrik Klema

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-20

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-20

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Beats for Love
úkolníček
Vojta Kotek

MAM Exkluzivně v časopise

Doğu Kir
Novinářské fórum 2025
Pod svícnem
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
MAM Souboj spotů duben
Linda Bui a Nhi
Holba
T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
MAM Souboj spotů duben
Linda Bui a Nhi
Holba