Na cizí psy se bez svolení nesahá, připomíná kampaň Helppes od WMC Grey

Na sociálních sítích a plakátech v pražských ulicích se objevuje kampaň neziskové organizace Helppes od WMC Grey, která se zaměřila na neohleduplné chování lidí vůči asistenčním i běžným psům.

Pro lidi se zdravotním postižením je asistenční pes nepostradatelným společníkem, který mu pomáhá najít správnou cestu, podávat nejrůznější předměty a leckdy i udržet křehkou duševní rovnováhu.

Kampaň organizace Helppes a WMC Grey, které se už tři roky věnují šíření osvěty, se proto aktuálně zaměřuje na neohleduplné chování lidí vůči těmto profesionálním pomocníkům.

Jak kampaň připomíná, asistenční psy bychom neměli rušit při práci, není vhodné je bez svolení pána hladit, drbat nebo krmit. „U osob s PTSD či poruchou autistického spektra může hlazení psa spustit i ataku paniky, strachu či záchvatu,“ vysvětluje Zuzana Daušová, ředitelka Helppes – Centra výcviku psů pro postižené a dlouholetá cvičitelka asistenčních psů.

„Tito lidé se většinou nedokáží bránit a říci rázné ne. Svého psa mají naopak naučeného, aby jim vytvářel prostor a odstup od cizích lidí,“ dodává.

Řada lidí si bohužel stále neuvědomuje, že čtyřnozí asistenti potřebují pro výkon své práce klid. Proto se letošní osvětová kampaň zaměřuje na neukázněné „milovníky“ psů a ukazuje situace, se kterými se asistenční, vodicí a běžní psi společně s jejich majiteli setkávají každý den.

V sérii černobílých fotografií Tomáše Teglého se objevuje zcela nový úhel pohledu na obtěžování. To, co na první pohled působí jako situace, ve kterých k nám promlouvají lidé o svém nepříjemném zážitku, jsou ve skutečnosti pomyslné citace asistenčních i běžných psů.

Jejich „svědectví“ lidem pomůže pochopit, že i laskavý kontakt může být nepřiměřeným zásahem do jejich osobního a pracovního prostoru.

Pro účely osvětové kampaně byla vytvořena speciální webová stránka, kde zájemci najdou poutavé příběhy lidí s postižením a jejich čtyřnohých parťáků, stejně jako užitečné tipy, jak se k asistenčním psům chovat.

Vizitka kampaně
Klient:
Helppes
Agentura:
WMC Grey
Creative lead:
Roman Hynek
Ideamaker / art director:
Václav Pruner
Ideamaker / copywriter:
Marek Černý
Account manažer:
Jan Studnička
Account executive:
Barbora Lidická
Fotograf:
Tomáš Teglý
Videomaker:
Pavla Valouchová
Cvičitelka:
Tereza Kovárnová
Asistenční psi:
Lazy, Sasha, Bruno

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Pivo Proud, Beats for Love
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Rostislav Čítek
Cadbury Flake reklama
SK Slavia Praha dresy
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
MAM Souboj spotů červen
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
tesco_hlavni
MAM Souboj spotů červen
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345