Reklama
Megaboard

Revoluční změna v shopper marketingu očima Pavla Kozlera z Knowinstore

POS nosiče k shopper marketingu neodmyslitelně patří. Trend rychlého vývoje v oblasti digitalizace a zpracování dat však nabírá na obrátkách, říká Pavel Kozler, výkonný ředitel Knowinstore.

Jak hodnotíte letošní rok z hlediska počtu instore kampaní a jejich inovací?

Knowinstore má za sebou další úspěšný rok. Těší nás rostoucí zájem zadavatelů o komunikaci v místě prodeje jak ze strany stávajících, tak i nových klientů.

Realizovali jsme nespočet kampaní v rámci moderního trhu, a to jak v super- a hypermarketech, tak ve specializovaných prodejnách. Vedle standardních komunikačních nástrojů jsme od A do Z úspěšně zrealizovali i několik spotřebitelských soutěží.

Přibyly v roce 2024 nějaké novinky v portfoliu POP nosičů a v instore marketingu jako takovém?

Vždy se snažíme klientům nabídnout něco nového a držet se aktuálních trendů. Mezi ně patří v poslední době nástroje, které se snaží oslovit hned několik smyslů zákazníka.

V instore marketingu je kladen důraz zejména na zprostředkování co nejintenzivnějšího pozitivního zážitku nakupujícím. K tomu neodmyslitelně patří péče o příjemné prostředí v obchodě a edukace zákazníků.

Obecně se klade větší důraz na kulturu nákupního procesu jako celku, což je krok správným směrem. Pokud bude prodejce kontinuálně budovat loajalitu svých zákazníků, budou se k němu nadále a rádi vracet.

Na toto téma se zaměřila i nedávná konference POPAI Forum, na které jsme se jako společnost podíleli.

Jak si shopper marketing stojí jako mediatyp? A našel si již své stálé místo v rámci mediamixu zadavatelů?

Shopper marketing není ještě stále, ve srovnání s ostatními mediatypy, na mediálním trhu zcela etablován a všemi marketéry automaticky přijímán. Meziročně investice do tohoto nástroje rostou procentuálně ve dvouciferných číslech. Jeho potenciál je ale obrovský a jsme stále na začátku. Nabízí sice stále nové formáty, materiály a technologie, ale neexistuje jednotný systém pro jeho implementaci.

Chybí standardizovaná metodika pro jeho prodej a proto se obtížně zařazuje do mediamixu. Každý řetězec používá jinou skladbu nosičů, odlišné názvosloví a aplikuje různorodé podmínky například u produkce. Naší snahou je edukovat všechny zapojené strany a standardizovat postupy při prodeji a realizaci instore kampaní.

Budoucnost tedy bude ve sjednocení a zjednodušení procesů při realizaci kampaní?

Ano a nejen to. Na významu nabývá digitalizace. Komunikace se zákazníky je z tohoto hlediska postavena na několika pilířích, mezi které patří digitální nástroje – například obrazovky, čtečky –, programatická reklama, zpracování dat, zákaznická aplikace včetně věrnostního programu, propojení s ostatními mediatypy.

S tím vším úzce souvisí i termín „retail media network“, jehož cílem je dosáhnout 360stupňové platformy pro marketing v retailu. V tomto směru jsme na dobré cestě, ale k ideálnímu stavu je ještě daleko. Je třeba doplnit týmy na straně retailerů o zkušené analytiky, dataře a IT specialisty.

V neposlední řadě je důležité nastavit správně monetizační model pro takovou platformu. Kdo to dokáže, bude úspěšný.

S digitalizací retailu tedy již máte jisté zkušenosti…

Troufám si říci, že v oblasti digitalizace retailu je Knowinstore průkopníkem a třetím rokem si drží post lídra trhu. Byli jsme první, kdo implementoval bezobslužnou technologii do maloobchodní prodejny a umožnil tak zákazníkům nakupovat zcela svobodně bez omezení otevírací dobou.

Dosud jsme otevřeli několik desítek prodejen v režimu 24/7 a již teď mohu říci, že ani v roce 2025 tempo otevírání takových prodejen nezpomalí. Naopak, čeká nás mnoho výzev v oblasti digitalizace a zpracování dat.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-01

MAM Exkluzivně v časopise

KFC Bukurešť
Klára Poliakov, Lasvit
Štěpán Zub (Mixit) s Adamem Ondrou a Jiřím Procházkou

MAM Téma čísla

2025
Téma Ročenky 2024
letaky
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále