Značky jako Ryanair, Goldbee nebo Angry Beards dokazují, že drzý přístup může přitáhnout pozornost zákazníků. Místo uhlazených příspěvků volí tito rebelové ironii, sarkasmus a ostrý humor, který baví i provokuje. O tématu jsme psali v MAM 45/2024.
Společnost Ryanair se kromě levných letenek proslavila i svým drzým stylem na sociálních sítích, zejména na TikToku a X. Tato nízkonákladová aerolinka nepoužívá formální tón a svým fanouškům často odpovídá ironií. Když se jeden z cestujících ptal na X, jak si mají vyšší lidé poradit s omezeným prostorem na nohy, Ryanair mu suše poradil: „Prostě pokrčte kolena.“ Tento styl komunikace se stal pro značku charakteristickým a přitahuje značné publikum.
Ryanair není v drzém marketingu osamocený – podobný přístup využívají i české firmy jako Angry Beards a GoldBee. Angry Beards, zaměřená na mužskou kosmetiku, pravidelně komunikuje neotřelým a nespisovným jazykem. „Říkáme věci narovinu, ale nikdy není záměrem komukoli ublížit nebo někoho urazit,“ zdůrazňuje zakladatel firmy Tomáš Čech. Podobně to vnímá Jan Kočař ze značky GoldBee, který říká, že jejich cílem je bavit publikum a přinášet autentičnost: „My prostě přitahujeme lidi, kteří akceptují odlišnost a mají podobný pohled na svět.“
Kontroverzní marketing však není bez rizika. Brandový konzultant Graeme Murray upozorňuje, že taková komunikace polarizuje publikum a může vést k negativní publicitě nebo dokonce právním krokům. Podle Murraye je důležité dobře rozumět svému publiku a volit správné načasování.
Celý článek si můžete přečíst pouze zde.