Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

„Jste pokrytci!“ obviňuje Greenpeace Dove kvůli plastovému znečištění

Greenpeace obviňuje Dove z pokrytectví při oslavě 20 let kampaně „Real Beauty“. Organizace tvrdí, že Dove, přestože propaguje ženské sebevědomí a péči o planetu, přispívá k plastovému znečištění, které škodí jak životnímu prostředí, tak komunitám po celém světě.

Před dvěma lety Dove spustil kampaň „Toxic Influence“ (Toxický vliv), která upozorňovala na škodlivé rady ohledně krásy, které se šíří na sociálních sítích. Kampaň byla oceněna za to, že zvýšila povědomí o důležitých tématech a podnítila diskuse o sebevědomí a společenském tlaku na ženy a dívky. Greenpeace však tvrdí, že pozitivní poselství Dove podkopává jeho dopad na životní prostředí, zejména jeho podíl na plastovém znečištění.

V loňském roce Greenpeace spustila kampaň „Real Harm“ (Skutečná škoda), která přímo cílila na praktiky Unileveru v oblasti plastového odpadu. Jednou z nejvýraznějších přímých akcí bylo instalování venkovních výstav před sídlem Unileveru v Londýně, kde aktivisté změnili logo Dove na znepokojivé obrazy, například mrtvého ptáka, který symbolizuje škody způsobené plastovým odpadem. Poslední fáze této kampaně jde ještě dál a obviňuje Dove z „pokrytectví“ za pokračování v plastovém znečišťování, ačkoli se značka prezentuje jako ochránce životního prostředí.

Reklama
Know

Greenpeace natočila film s ostrou kritikou

Greenpeace posiluje svou kampaň novým filmem pod vedením režisérky Alice Russell, která byla nominována na cenu Bafta. Krátký film napodobuje styl a formát reklam Dove, přičemž dvojice matek a dcer nejprve chválí marketing Dove, než jsou konfrontovány s šokujícími statistikami o plastovém odpadu společnosti. Film produkovala Anna Wells, která je známá svou prací na virální kampani Greenpeace „Wasteminster“, a kameru vedla Sarah Cunningham.

Tvůrčí záměr filmu je zdůraznit „lesklou značku a ikonickou reklamu“ Dove a odhalit skryté environmentální škody, které mají upozornit na to, co Greenpeace označuje za rozporuplné praktiky společnosti.

Veřejné protesty a odpověď Dove

Kromě filmu Greenpeace spustila i přímé protesty. Aktivisté blokovali vchody do kanceláří Unileveru a rozvinuli obrovské transparenty s nápisem „Skutečná krása není tak toxická“. Podle Anny Diski, vedoucí kampaně Greenpeace proti plastům, je Unilever „jedním z největších znečišťovatelů plasty na světě“ a produkuje zhruba 1 700 jednorázových plastových sáčků za sekundu, což významně přispívá k degradaci životního prostředí v zranitelných komunitách.

Unilever hájí svou pozici s tím, že jeho cílem je snižování plastového odpadu prostřednictvím recyklačních iniciativ a spoluprací. Greenpeace však tvrdí, že tyto snahy nejsou dostatečné a naléhá na Unilever, aby zcela ukončil používání jednorázových plastů během příštích 10 let, počínaje nejhoršími produkty, jako jsou třeba plastové sáčky.

Načasování protestů Greenpeace není náhodné. Unilever se v listopadu chystá předsedat obchodní koalici na nadcházejícím jednání o globální smlouvě OSN o plastech. Cílem Greenpeace je přimět Unilever, aby se zavázal k udržitelnějšímu podnikatelskému modelu, včetně přechodu na opakovaně použitelné obaly.

Reklama
ČEZ
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)