Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

AI spot televize Prima: „bezduchý obsah“ versus stonásobné úspory

Televize Prima nasadila do televizního vysílání (i na sociální sítě) poprvé spot, který celý vytvořila umělá inteligence. Promuje jím casting na reality show. Experiment, jehož motivací byly časové a finanční úspory, však u odborné veřejnosti narazil.

Skupina Prima se coby komerční televize dlouhodobě zabývá hledáním způsobů, jak pomocí umělé inteligence zefektivnit pracovní procesy a optimalizovat provozní náklady. „Na našich kanálech jsme již zavedli audio popisy děje mVoice pro slabozraké a nevidomé diváky. Na CNN Prima News zase poskytujeme neslyšícím divákům automaticky generované titulky, které převádějí mluvené slovo do psané podoby. Umělou inteligenci také využíváme k efektivní správě oficiálních profilů CNN Prima News a našich lifestylových magazínů na sociálních sítích,“ sdělila pro MAM Gabriela Sémová, vedoucí komunikace skupiny Prima.

Spot vygenerovaný prostřednictvím AI včetně „herců“ se však minulý týden na televizních kanálech Primy objevil vůbec poprvé. Diváky vyzývá k tomu, aby konečně změnili svůj život a přihlásili se do castingu na nový pořad. „Logicky nás jako televizní skupinu zajímá také možnost využití umělé inteligence v audiovizuální produkci, přičemž prvním naším experimentem je castingová výzva pro připravovanou reality show. V tomto případě jsme potřebovali spot s výzvou rychle zrealizovat a nasadit na sociální sítě i do televizního vysílání. I když pozorný divák jistě rozpozná, že spot není profesionálně hraný, věříme, že sdělení je pro diváky jasné a srozumitelné,“ vysvětlila Sémová.

Reklama
Abovalve

Upoutávku vytvořil převážně s pomocí nástroje Luma AI DreamMachine 1.0 Ondřej Svoboda, který působí jako lektor, tvůrce videí a konzultant – vše ve spojitosti s AI. „Ano, je to ještě trochu umělé, ale už jen fakt, že spot vznikl a je vysílán, jasně ukazuje, že se dostáváme do fáze, kdy pozitiva videa vygenerovaného AI, jako jsou rychlost, flexibilita a nízké náklady, v některých případech pomalu převažují nad negativy jako umělost,“ uvedl Svoboda na LinkedIn a dodal: „Výroba takové reklamy tradičním způsobem by byla podstatně dražší a je docela možné, že by lidmi hraný spot v této podobě nemohl vzniknout. Fascinující? Znepokojující? Chápu obě reakce, ale nezbývá nám než se přizpůsobit.“

Nechme stranou paradox, že do castingu, který se snaží k účasti v reality show přemluvit lidi z ulice, byly obsazeny AI postavy. Upoutávka především trpí klasickými bolestmi umělé inteligence: končetiny protagonistů jsou „zmutované“ a nemožnost postavy ve stejné podobě zreplikovat je v druhé půlce spotu otáčí zády ke kameře. I proto je přijetí televizního experimentu od kreativní části branže poměrně negativní. „Je to fascinující nebo znepokojivý? Zcela určitě ne. Je to plochý, bez nápadu a nudný? Zcela jasně ano. Naštěstí v záplavě takového bezduchého obsahu o to víc poroste poptávka po nápadech a hodnota skutečný kreativity půjde nahoru,“ napsal pod příspěvkem Miky Karas, kreativní ředitel agentury Engine Room a prezident českého Art Directors Clubu, a směrem k autorovi dodal: „Jen pro pořádek, nemyslím to jako kritiku téhle vaší konkrétní práce. Vy jste prostě naplnil brief od zadavatele. Moje poznámka míří hlavně k nim.“ Podle Petry Jankovičové, šéfky agentury Triad a prezidentky AKA, je z upoutávky cítit jen snaha ušetřit. „A to z mého pohledu není odvaha,“ zmínila.

Naopak ohlasy, které se zatím dostaly Primě, jsou podle Gabriely Sémové skvělé. „Do castingu se nám již první týden přihlásily stovky zájemců,“ uvedla. Účel tak zřejmě posvětil prostředky, což může do následujících měsíců a roků znamenat další využívání AI v audiovizuální produkci televize. „Pokud porovnáme dobu výroby, efektivitu a vynaložené náklady, vidíme zde v budoucnu velký potenciál. Může to pro nás znamenat až stonásobné úspory,“ doplnila šéfka komunikace.

Reklama
Know
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)