Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Napiš to za mě, umělá inteligence!

Tvorba textů s pomocí AI v marketingu předhání práci s grafikou. V čem agenturám pomáhá a kvůli jakým výzvám není dobré ji nechávat bez dozoru, ukazuje téma aktuálního vydání Marketing & Media.

Jak ukázal letošní průzkum společnosti Kantar společně s Marketing Rulezz, Blue Events, Asociací komunikačních agentur (AKA) a Asociací public relations (APRA) mezi 548 lidmi z oboru, zkušenost s tvorbou textu s pomocí umělé inteligence má 92 procent respondentů. Pro vytváření psaného obsahu ho používá 61 procent lidí z oboru a po nástroji ChatGPT sahá 42 procent z nich (více viz MAM 30/2024).

„Podle některých zahraničních statistik je adopce mezi marketingovými či PR agenturami na některých trzích již stoprocentní. Já jsem přesvědčen, že tímto směrem půjdeme také u nás. Generativní AI nebude v tomto oboru jednou z možností, ale povinností,“ říká k aktuálním datům Lukáš Benzl, výkonný ředitel České asociace umělé inteligence, která vyhlásila letošní říjen za „mesic.ai“ a pořádá během něj stovku akcí k umělé inteligenci v prostoru AI hub v pražském Karlíně. „Očekávám ještě větší demokratizaci AI nástrojů a využívání umělé inteligence prakticky ve všech kampaních,“ dodává Benzl.

Reklama
MMcite

Podle CEO agentury Ydeal Zdeňka Valuta nástroje GenAI fungují pro agentury skvěle jako „parťák“: „Pomáhá nahazovat nápady, brainstormuje s vámi, poskytuje zpětnou vazbu a zpracovává podkladová data. Takto ho aspoň z mé zkušenosti používá většina uživatelů,“ hodnotí aktuální trendy. K čemu agentury nástroje generativní AI používají? Jaké to představuje výzvy a na co je třeba si dávat pozor? Více si v kompletním znění přečtěte zde.

Picture of Jakub Křešnička

Jakub Křešnička

O ekonomice píše přes deset let, prošel redakcemi týdeníků Ekonom, Euro a Týden, kde byl mimo jiné zodpovědný za každoroční speciál 111 nejbohatších Čechů a Slováků. V Marketing & Media se věnuje převážně kreativitě, reklamě, agenturám či B2B.
Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)