Tvorba textů s pomocí AI v marketingu předhání práci s grafikou. V čem agenturám pomáhá a kvůli jakým výzvám není dobré ji nechávat bez dozoru, ukazuje téma aktuálního vydání Marketing & Media.
Jak ukázal letošní průzkum společnosti Kantar společně s Marketing Rulezz, Blue Events, Asociací komunikačních agentur (AKA) a Asociací public relations (APRA) mezi 548 lidmi z oboru, zkušenost s tvorbou textu s pomocí umělé inteligence má 92 procent respondentů. Pro vytváření psaného obsahu ho používá 61 procent lidí z oboru a po nástroji ChatGPT sahá 42 procent z nich (více viz MAM 30/2024).
„Podle některých zahraničních statistik je adopce mezi marketingovými či PR agenturami na některých trzích již stoprocentní. Já jsem přesvědčen, že tímto směrem půjdeme také u nás. Generativní AI nebude v tomto oboru jednou z možností, ale povinností,“ říká k aktuálním datům Lukáš Benzl, výkonný ředitel České asociace umělé inteligence, která vyhlásila letošní říjen za „mesic.ai“ a pořádá během něj stovku akcí k umělé inteligenci v prostoru AI hub v pražském Karlíně. „Očekávám ještě větší demokratizaci AI nástrojů a využívání umělé inteligence prakticky ve všech kampaních,“ dodává Benzl.
Podle CEO agentury Ydeal Zdeňka Valuta nástroje GenAI fungují pro agentury skvěle jako „parťák“: „Pomáhá nahazovat nápady, brainstormuje s vámi, poskytuje zpětnou vazbu a zpracovává podkladová data. Takto ho aspoň z mé zkušenosti používá většina uživatelů,“ hodnotí aktuální trendy. K čemu agentury nástroje generativní AI používají? Jaké to představuje výzvy a na co je třeba si dávat pozor? Více si v kompletním znění přečtěte zde.