Je důležité rozumět lidem, kteří za prací stojí, říká Mike Martin, jenž přijel z Jihoafrické republiky vést kreativu české Ogilvy, v rozhovoru pro aktuální vydání Marketing & Media.
Vedení kreativy v české Ogilvy převzal Mike Martin v září loňského roku. Do Prahy s rodinou přesídlil po sedmnáctiletém působení v Jihoafrické republice, kde vedl pobočky v Kapském městě a Johannesburgu. Pomohl jim na druhé a třetí místo v žebříčku Agency of the Decade regionu EMEA. Podaří se mu to samé s Českou Ogilvy? „Minimálně se o to budeme snažit. Nejdřív si ale musíme „zamést před vlastním prahem“, než budeme přemýšlet, jak být nejlepší v zemi, v Evropě a v regionu nebo na světě. Je třeba se zaměřit na konstantně kvalitní práci. Přemýšlet nad věcmi jinak, než je zvykem, protože to nás odliší. Čím lepší práci děláte, tím lepší klienty lákáte. A to pak přitáhne ty nejlepší talenty,“ říká Mike Martin, který se díky práci v JAR zařadil mezi top tři kreativní ředitele regionu EMEA.
Jeho práce získaly 21 lvů z Cannes Lions, 14 cen Effie, devět Clio Awards a další ceny. Co dělá pro budování kreativního prostředí a atmosféry? „Myslím, že občas lidé v agenturách paradoxně nejsou moc dobří ve vzájemné komunikaci. Přivezl jsem s sebou z JAR iniciativu „poznej svého kreativce“. Je to snaha dát lidem sebedůvěru k tomu se projevovat a vyjádřit. Můžete mít třeba kolegu, který rok navrhuje bannery a myslíte si, že to je jediné, v čem je dobrý. Pak ale zjistíte, že něco umí ještě lépe,“ uvádí mimo jiné Martin v rozhovoru pro MAM, který si v kompletním znění přečtěte zde.