Český Art Directors Club ocenil „beef“ značek Footshop a Botas, který kontroverzí přitáhl pozornost k českému obuvnictví, pošťouchnutím k přihlášce do ADC Czech Creative Awards.
Na sítích to v dubnu vypadalo, že se rozhádali majitelé značek Footshop a Botas, než se ukázalo, že jde o kampaň na společnou kolekci. Projekt zprvu za „cenu jednoho spreje“ pro „vandala“ útočícího na výlohu obchodu získal mediální pozornost přepočtenou na 10,4 milionu korun.
„Všechno se točilo okolo produktu. S tím volal zhruba deset měsíců před ‚akcí‘ Peter Hajduček z Footshopu mému bráchovi Vaškovi,“ vzpomíná Vít Staněk, šéf značky Botas. Ten měl s 25 ševci na starosti několikaměsíční vývoj jedenácti párů bot z kolekce pro oba brandy, kterou navrhla kreativní designérka a manažerka privátní značky Footshopu Petra Šorejsová.
Aby si projekt získal pozornost a zároveň se rozvířil zájem o české obuvnické řemeslo mezi mladými, rozhodly se brandy jít kontroverzní cestou „beefu“ mezi zakladateli brandů Footshop a Vasky, Peterem Hajdučkem a Václavem Staňkem.
„Největší rizika byla dvě. Že budou reakce příliš negativní, což se naštěstí nestalo. Nebo že se ztrapníme tím, že kampaň někdo hned prokoukne. To chvíli hrozilo,“ vzpomíná Šorejsová v aktuálním vydání časopisu Marketing & Media.
Čím se hrozba prozrazení odvrátila? Jak brandy kampaň naplánovaly a jak ji přijali fanoušci? Více si přečtěte zde.