Na 30. ročníku festivalu Golden Drum sbíraly cenné kovy všech barev za Česko agentury McCann Prague a Leo Burnett s MSL, za Slovensko MUW Saatchi & Saatchi, Istropolitana Ogilvy, Mannschaft a This is Locco.
Ve slovinské Portoroži proběhlo ve čtvrtek 10. října slavnostní vyhlášení už 30. ročníku kreativního festivalu Golden Drum. Úspěchy během slavnostního večera slavily české i slovenské agentury.
Nejúspěšnější českou agenturou byla McCann Prague, která z 11 shortlistů získala Grand Prix a k tomu dalších pět trofejí. Zařadila se tak na páté místo v pořadí nejúspěšnějších agentur soutěže, stejně jako se díky oceňovaným kampaním Česká asociace pojišťoven dostala na páté místo mezi klienty roku. Deváté místo mezi top agenturami pak patřilo slovenské MUW Saatchi & Saatchi.
Celkově se Agenturou roku Golden Drum stala LePub Milan a Klientem roku Heineken. Nejúspěšnější agenturní sítí je McCann Worldgroup. Mezi produkcemi se na špičku dostala Wearekindofstudio.
Češi se objevili i v žebříčku Kreativních ředitelů roku, jemuž z prvního místa kraluje Bartosz Jeglejewski z McCann Poland. Na šesté místo se dostal tandem, který tvoří Aleš Brichta a Vítězslav Štrobl, kteří u McCann Prague pracovali na kampaních pro ČAP, ač už nyní Brichta přestoupil do Triadu a Štrobl do Hullabaloo.
Jaké kampaně sbíraly trofeje?
Národní den bez spěchu od McCann Prague pro Českou asociaci pojišťoven
Dokonce Grand Prix v kategorii Live Activation, k tomu zlata za Live experience a PR, na němž se podílela agentura Hero & Outlaw, stříbro v kategorii Brand Strategy and Experience a ještě bronz za Event. To je seznam ocenění pro třetí ročník oceňované iniciativy 13 minut, jenž v rámci Národního dne bez spěchu letos 3. dubna symbolicky zastavil Česko v boji proti nepřiměřené rychlosti na silnicích.
Adikts od McCann Prague pro Českou asociaci pojišťoven
Bronzovou trofejí ocenil Golden Drum casting seriálu Adikts, jenž jako další velký projekt pro ČAP od McCann Prague, Hero & Outlaw a Renegadz upozorňuje na důležitost prevence proti užívání drog.
Nenasaditelný prsten od Leo Burnett a MSL Czech Republic pro Prague Pride a Jsme fér
Dvě stříbra – v kategoriích Design a Creative effectivness, Non-profit – získala kampaň Leo Burnett a MSL ze skupiny Publicis Groupe pro neziskové organizace Prague Pride a Jsme fér. Snubním prstenem, který se nedal nasadit, výstižně upozorňovala na více než sto rozdílů mezi registrovaným partnerstvím a manželstvím. Přispěla tak k novele občanského zákoníku, jenž velkou část rozdílů narovnává.
Zprávy, které nikdo nechce číst od MUW Saatchi & Saatchi Bratislava pro Slovak Telekom
Čtyři stříbra z kategorií Publications, Print/Outdoor, Direct a Profit Social Good sesbíral projekt vydání speciálních novin s nenávistnými zprávami, jimž musejí denně čelit slovenští novináři.
Swipe od MUW Saatchi & Saatchi Bratislava pro Slovak Telekom
Dva bronzy v kategoriích Entertainment a Production, Design / Art Direction má kampaň pro tarif Swipe. Generaci Z oslovila ve stylu fungování tarifu tak, že vyzvala fanoušky, aby posílali vizuální nápady pro sestavení klipu rappera Gleba. Vzniklo tak nejen vizuálně zajímavé video, ale i funkční reklama.
Četli jste je? Od agentury Istropolitana Ogilvy, Bratislava pro Týždeň
Zlato v kategorii Print & Publishing si z pódia odnesli zástupci agentury za sérii tří vizuálů kampaně pro magazín Týždeň, která upozorňovala na ta nejkontroverznější tvrzení z volebních programů politických stran a zvýšila tak zájem o politiku u Slováků, kteří volební programy nečtou.
Oslava Nového roku? Od agentury Istropolitana Ogilvy, Bratislava pro Magna
Stříbrem v kategorii Radio & Audio byl oceněn spot pro neziskovou organizaci Magna, jenž výstižně využil podobnosti ohňostrojů slavících Nový rok se zvuky každodenní reality války na Ukrajině.
Loď v lahvi od Mannschaft Bratislava pro Radio Expres
Bronz za dlouhý online film získala kampaň na podporu soutěží rozhlasové stanice, při nichž se musí pro výhru člověk do telefonu hlásit „Poslouchám Radio Expres“. Online video s vtipem využilo situace, kdy podle kampaně 0,1 procenta lidí z výhry nekřičí nadšením.
0,0 na mapě od This is Locco pro Heineken
Bronz v kategorii Sport patří kampani pro značku Zlatý Bažant respektive její radler, jehož brandu dominuje označení 0,0. Projekt upozorňující na sponzorství triatlonového šampionátu přitom nemusel dělat příliš – sportoviště X-bionic sphere v Šamoríně, kde se šampionát odehrával, totiž shodou okolností z ptačí perspektivy logo nápadně připomíná.
Vítězové soutěže Young Drummers pro tým agentury Istropolitana Ogilvy
Nicoletta Gulíšek a Matúš Kollárik z agentury Istropolitana Ogilvy uspěli také v soutěži Young Drummers pro mladé kreativce, kteří měli připravit plakáty lákající turisty do Slovinska pod heslem „You can’t spell Slovenia without love“.