Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Testy vánočních spotů: známe výsledky!

Exkluzivní výzkum vánočních kampaní od Behavia pro MAM odhaluje pět zásadních ingrediencí efektivity a úspěchu.

1. Hřejiví buďte i v zimě
Je to zdánlivě velmi jednoduché — když se vám podaří v reklamě dobře pracovat s emocemi, diváci si ji lépe zapamatují. Nezapomeňte ji ale navíc v emočních vrcholech dobře propojit s vaší značkou, posílí ji to. Pokud se tyto dva komponenty minou, může se stát, že si lidé reklamu dobře vybaví, ale vůbec nebudou tušit, kterého brandu se týká.

Vyvolat pozitivní emoci ve vánočním spotu se letos podařilo hned několika značkám — Drogerii dm, Coca­‑Cole nebo například Bille či Vodafonu. Každá z nich na to přitom šla odjinud.

Drogerie dm letos diváky přenesla na avantgardní zimní bál a potěšila je zejména scénami, které vykreslovaly krásné zimní prostředí. Právě v momentech, kdy se publikum mohlo ve spotu kochat vizuálně atraktivními záběry spojenými se zimou — třeba jízdou na saních — byla pozitivní emocionální odezva nejsilnější.

Coca­‑Cola svým spotem, kde si „Vánoce vždy najdou cestu“, diváky potěšila také. V tomto případě nadšení pramenilo primárně ze silného příběhu o malém chlapci a sousedské stavbě komínu z lepenkových krabic. Emoční křivka zůstala výrazně nadprůměrná a v budování pozitivních emocí se Coca­‑Cole dařilo lépe než 78 procentům všech reklam, které Behavio letos měřilo.



Spoléhat můžete ve vánoční kampani také na humor — to se letos vyplatilo Bille ve spotu, který zábavně zobrazuje předvánoční shon v doslovných metaforách. Z dat je totiž patrné, že v publiku nejvíce rezonují právě scény s maminkou jako jelenem, babičkou na větvi nebo tatínkem, který neví, kam dřív skočit.

Celý článek, popis dalších čtyř ingrediencí úspěšného vánočního spotu a výsledky měření vánočních spotů od Behavia najdete v atkuálním vydání Marketing & Media 50/2022.

Reklama
Abovalve
Reklama
ČEZ
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)