Přemek Forejt a britský velvyslanec v Česku uspěli na European Excellence Awards

PR soutěž European Excellence Awards ocenila MSL a Leo Burnett s rapem Přemka Forejta pro McDonald’s a kampaň #JsemTuNovej britského velvyslance Matta Fielda.

Evropská soutěž European Excellence Awards oceňující výjimečnou kreativitu v PR a komunikaci zveřejnila přehled vítězů v celkem 59 kategoriích. Dvě z trofejí putují do Česka.

V kategorii pro region Polska, Česka a Slovenska uspěly agentury MSL a Leo Burnett s videoklipem Mc’n’Roll pro značku McDonald’s. Spot, v němž šéfkuchař Přemek Forejt rappuje a hraje na suroviny pro přípravu burgerů jen na YouTube dosud sesbíral přes 5,5 milionu zhlédnutí.

„Pro celé MSL a kolegy z Leo Burnett a hlavně pro nás osobně v týmu je to obrovská pocta. Projekt měl i přes tu obrovskou vlnu jak pozitivních, tak i řekněme ambivalentních názorů (a že přes 65 % populace o tomto partnerství ví!), zda jde brand McD správným směrem a zda s ním má být Přemek Forejt spojen, úžasné výsledky, které doopravdy pohnuly s vnímáním kvality u veřejnosti. Nyní na to máme i razítko,“ uvádí Michaela Chrpová, „head of consumer“ agentury MSL, a dodává: „Moc děkujeme i předchozímu mekáčovskému týmu, jmenovitě Jitce Pajurkové a Adamovi Rapákovi za odvahu, bez nich by se to nestalo. A s tím současným týmem se zase těšíme na nové výzvy.“

V kategorii pro kampaně s malým rozpočtem pak prvenství v mezinárodní konkurenci získalo Britské velvyslanectví v Praze v čele s velvyslancem Mattem Fieldem. Právě jeho příchod do Prahy na začátku tohoto roku dokumentovala kampaň #JsemTuNovej, která úspěšně oslovila českou veřejnost, média i politiky. Zdatně využila obsahu na sociálních sítích, kde velvyslanec i po konci kampaně pravidelně vážně i s nadsázkou informuje o svých aktivitách. Za kampaň byl tříčlenný PR tým velvyslanectví společně s Mattem Fieldem oceněn už také stříbrem na letošním Zlatém středníku nebo jako marketingová inspirace v soutěži Křišťálová lupa.

Na shortlist European Excellence Awards se pak také v kategorii pro Polsko, Česko a Slovensko dostala kampaň Tipsportu k letošním prezidentským volbám „Známe příští hlavu státu“, která získala velký zájem médií i díky „oznámení výsledků“ pět dní před prvním kolem voleb.

Kompletní přehled výsledků evropské PR soutěže si můžete projít zde.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Mají veřejnoprávní média smysl?
Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu

MAM Exkluzivně v časopise

Kosta Schneider_Publicis Groupe_Credits Matouš Bláha, Publicis Groupe_2
Paul Holmes Forum Media
NORA
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Sazkabet
Spring Walk
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Sazkabet
Spring Walk