Česká Effie 2025 startuje, přidává nové kategorie

Asociace komunikačních agentur (AKA) vyhlašuje 28. ročník Effie Awards Czech Republic. Soutěžící letos čeká několik novinek.

Přihlašovat kampaně do 28. ročníku českých Effie Awards je možné až do 24. srpna přes web soutěže.

Soutěžící letos čeká několik novinek. „S Effie se neustále snažíme reagovat jednak na vývoj trhu a jednak na vývoj globální soutěže. Rozšiřujeme a inovujeme v letošním ročníku portfolio kategorií  – nově mohou samostatně soutěžit například kampaně pro automobilky, kosmetiku, FMCG nebo retail,“ říká Ondřej Novák, výkonný ředitel ASMEA a projektový manažer Effie Awards Czech Republic.

„Zvláštní pozornost dostávají inovativní kampaně a také udržitelnost. Otevíráme kategorii Positive Change, Marketing Innovation nebo inovativní využití médií,“ dodává Novák.

Nově v přihlášce také přibyla otázka na využití umělé inteligence, která neovlivní hlasování, ale ukáže technologický vývoj v oboru.

O vítězích rozhodne během podzimu více než čtyřicetičlenná porota z předních představitelů komunikačního byznysu. Porotci se při hodnocení soustředí především na efekt – ekonomické výsledky, růst prodejů, podíl na trhu, ale i změnu v chování nebo vnímání značky. Zajímá je i kontext – mediální výkony, interakce či podpůrná „měkká“ data.

Hodnotí se věrohodnost, transparentnost a správná interpretace dat. Kreativita hraje důležitou roli ve druhém kole – a to nejen v tradičním slova smyslu, ale i jako schopnost strategického myšlení a chytře zvoleného komunikačního mixu.

„Effie je zrcadlem toho nejlepšího, co reklama dokáže – propojit kreativitu s měřitelným dopadem,“ říká Petra Jankovičová, prezidentka AKA a CEO agentury Triad Prague, a dodává: „Díky otevřené spolupráci agentur, klientů, výzkumníků i médií posouváme laťku každým rokem výš.“

Shortlisty budou již tradičně oznámeny na Effie Stage během konference Forum Media 25. listopadu. Vítězové jednotlivých kategorií pak budou oceněni na slavnostním galavečeru 10. prosince.

Soutěž Effie Czech Republic pořádá Asociace komunikačních agentur od roku 1997. Loni se do ní přihlásilo přes 100 kampaní, porota rozdělila 45 ocenění ve 12 kategoriích.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Mají veřejnoprávní média smysl?
Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu

MAM Exkluzivně v časopise

Kosta Schneider_Publicis Groupe_Credits Matouš Bláha, Publicis Groupe_2
Paul Holmes Forum Media
NORA
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Spring Walk
Pilulka
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Spring Walk
Pilulka