Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Ikea spouští dlouhodobou kampaň zaměřenou na spánek

Hlavní myšlenkou nové kampaně Ikea „Žít naplno můžete, i když odpočíváte. Sladké sny!“ je demokratizovat lepší spánek, oslovit miliony lidí a pomoci jim zlepšit spánek i každodenní život.

Dlouhodobá kampaň začíná 1. srpna a potrvá dvanáct měsíců, tedy celý finanční rok. Do ledna 2025 ji podpoří třicetisekundový televizní spot. Ikea aktivuje průběžně i další kanály včetně kin, YouTube, OOH (bigboardy, CLV, tramvaje v Ostravě a Brně), sociálních sítí, webových stránek, Ikea Family, PR a influencerů. Po úspěšné kampani na nové nižší ceny plánuje společnost znovu využít i CGI reklamu, kterou představila jako jedna z prvních firem v Česku.

S více než 80 lety zkušeností v oblasti spánku nabízí Ikea odborné znalosti o všech faktorech, které přispívají k lepšímu spánku. „Lidé často bojují se špatnou kvalitou vzduchu, nepohodlnými lůžkovinami, rušivým světlem a špatnou regulací teploty, což vede k neklidným nocím. Finanční omezení ztěžují pořízení základních věcí pro dobrý spánek, jako jsou kvalitní matrace nebo polštář. Jsme přesvědčeni, že kvalitní spánek by měl být pro mnoho lidí snáze dostupný a chceme jim přinášet řešení,“ říká Iva Pohlová, „marketing communication manager“ pro Ikea Česká republika, Maďarsko a Slovensko.

Reklama
MMcite

Podle Pohlové zaznamenává Ikea stále silnější poptávku českých zákazníků po zlepšení spánku napříč všemi prodejními kanály. Proto bude propagovat kombinaci šesti faktorů, které prokazatelně k lepšímu spánku přispívají.

Dobrý spánek ve všech situacích

Video spot k nové kampani švédské značky sleduje ženu od dětství až po stáří a ukazuje různá prostředí pro spánek, která se v průběhu života mění podle jejích potřeb. Se sloganem „Žít naplno můžete, i když odpočíváte. Sladké sny!“ zve Ikea lidi všech věkových kategorií, aby si pořídili kvalitní vybavení pro spánek za dostupné ceny.

Spot vznikl přímo ve společnosti Ikea a je k vidění v televizi, online prostředí, na sociálních sítích a v kinech. Kampaň doplňují doprovodné reklamní kanály, včetně spolupráce s influencery, kteří se zaměří na testování řešení od Ikea a budou sdílet své zkušenosti.

Ikea bude také spolupracovat s jedním vybraným malým domkem, ve kterém otestuje ideální podmínky pro kvalitní spánek. Kromě toho prostřednictvím obchodních domů a online kanálů představí sezónní výrobky a inspiraci pro zlepšení kvality spánku.

Spánek by měl být potěšením, ne zdrojem tlaku

Již desítky let Ikea pomáhá lidem najít řešení pro spánek a získat zpět radost ze spánku. „Naše řešení demokratizují a demystifikují kvalitní spánek, takže bez ohledu na váš životní styl, pracovní návyky, prostředí nebo rozpočet se můžete do postele těšit. V průběhu let jsme naslouchali zákazníkům a inovovali jsme kompletní sortiment pro spánek, abychom lépe vyhověli jejich potřebám. Je však jasné, že musíme udělat víc. Navzdory všemu, co dnes víme o důležitosti kvalitního spánku, je špatný spánek stále obrovským společenským problémem. Co za to může? Elektronická zařízení, zdravotní problémy, sedavý způsob života, rodičovské nároky, stres ve škole, práce na noční směny, finanční úzkost nebo klimatická změna,“ říká Iva Pohlová. Četné studie ukázaly, že osoby ze socioekonomicky znevýhodněného prostředí jsou nekvalitním spánkem ovlivněny ještě více negativně.

Top 5 klíčových prvků pro dobrý spánek (Ikea Life at Home Report 2024):

  • Oblíbený polštář je klíčovým prvkem v návycích pro nejlepší spánek pro 31 procent Čechů. Nejdůležitější pro generaci X (37 %).
  • Úplná tma je nejdůležitější pro mileniály a nejméně důležitá pro Baby Boomers (38 %, 23 %).
  • Mít vedle sebe někoho další (30 %)
  • Říci milované osobě „Dobrou noc“ (27 %)
  • Vytvoření správné teploty (26 %)

Vizitka kampaně
Klient: Ikea
Lokalizace konceptu: Publicis Groupe
Kreativa: Ikea Marketing & Communication AB, Švédsko
Lokalizace videospotu: Publicis Groupe
Influenceři: Adison
Sociální média: Publicis Groupe
Digitální a mediální agentura: Dentsu
Nasazení: od 1. srpna 2024 do července 2025
Mediamix: TV, kina, YouTube, OOH (bigboardy, CLV, tramvaje v Ostravě a Brně), sociální sítě, webové stránky, Ikea Family, PR a influenceři

Reklama
ČEZ
Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)