Šanci na ocenění v prestižní mezinárodní soutěži PR a komunikačních projektů mají tři české agentury.
Už v pátek 9. prosince vyhlásí mezinárodní soutěž European Excellence Awards (EEA) během digitálního eventu vítěze letošního ročníku. Do finále se probojovaly tři české agentury. Dvě nominace získala Pram Consulting a po jedné mají MSL Czech Republic a Grayling.
V kategoriích Finance a v regionální kategorii pro Česko, Slovensko, Slovinsko a Maďarsko je ve finále edukační kampaň o investiční gramotnosti pro platformu Portu, která už mimo jiné získala absolutní vítězství v české PR soutěži Lemur i další ocenění v soutěžích Effie, Fénix, Sabre Awards či ICCO Global Awards. „V úvodním průzkumu jsme definovali ‚průměrného Čecha‘ a na webu zájemcům umožnili se s ním srovnat. Během tří měsíců se zvýšil počet denních uživatelů Portu 2,5krát, přivedli jsme více než 300 nových investorů,“ uvedl Patrik Schober, ředitel agentury Pram a také autor původní myšlenky.
V kategorii jídla a pití uspěla agentura MSL s projektem „Karty, které otevřou srdce“, jenž pro společnost Mars připravila ve spolupráci s týmem Leo Burnett. Cílem bylo podpořit poslání značky, kterým je pomoc lidem zvládat životní situace s lehkostí. „Ve spolupráci s renomovanými odborníky jsme vytvořili první komunikační karty, ukazují, jak díky sdílení společných chvil můžeme brát život s nadhledem a úsměvem,“ řekl Josef Chrpa, lídr pro zákaznickou strategii v MSL. Karty se objevily v živých vysíláních v televizi a úspěch českého konceptu pomohl k realizaci kampaně i na Slovensku, v Maďarsku a Rumunsku.
V kategorii „Launch“ se pak do finále probojovala agentura Grayling s projektem „Jak Primark dobyl Prahu“. Očekávané otevření první prodejny Primarku v Česku doprovázelo mnoho aktivit od spolupráce s médii, přes digitální komuánikaci, zapojení influencerů, eventů až po oslovování spotřebitelů v místě prodeje. „Využili jsme úzkého propojení PR a PA týmů, které se postaraly o masivní integrovanou kampaň a zvýšení povědomí o značce,“ uvedla Anna Balíčková, výkonná ředitelka Grayling Czech Republic a Slovakia. Kampaň, která podle agentury kumulativně zasáhla 272 milionu spotřebitelů, už získala první místo v soutěži Lemur v kategorii spotřebního zboží.