Instagram si i letos udrží místo top platformy pro influencer marketing, ovšem Tiktok rychle dotahuje. Letos předběhne pro tento typ reklamy Facebook a za dva roky i YouTube.
Z pohledu objemu peněz letos podle odhadu Insider Intelligence utratí marketéři v USA í 2,23 miliardy dolarů za influencer marketing na Instagramu, asi 950 milionů dolarů na YouTube a 774,8 milionů dolarů na TikToku. Této síti se však stále více daří získávat větší podíl výdajů na influencer marketing a během letošního roku by v tomto ohledu měla sociální síť předstihnout Facebook a do roku 2024 také YouTube.
Marketingové využití TikToku na influencer marketing již podle Insider Intelligence převyšuje využití pro YouTube. Jak Instagram tak i YouTube čelí větší rivalitě ze strany TikToku a boj se bude přiostřovat. Influencer marketing je díky sociálním médiím na vzestupu neboť značkám umožňuje spojit se s mladou generací a spotřebiteli, kteří nesledují tolik lineární televizi a vyrostli v éře ad-blockerů. Je pravděpodobné, že platformy budou dále soupeřit na straně nástrojů pro tvůrce a lepší nabídkou možností monetizace.
Podle studie platformy Whalar přes šedesát spotřebitelů ve věku 18 až 40 let v USA uvedlo, že reklamy jsou rušivé a obtěžující, 54 procent pak netráví žádný čas sledováním televize v níž běží reklamy. Průzkum zjistil, že 73 procent těchto spotřebitelů důvěřuje recenzím produktů od „osoby, je jim podobná“, zatímco 62 % důvěřuje doporučením lidí, kteří sledují stejné tvůrce.
Poptávka po autenticitě také pomáhá vysvětlit růst výdajů na nanoinfluencery. Nanoinfluenceři neboli internetové osobnosti s méně než pěti tisíci sledujícími tvoří nejrychleji rostoucí segment výdajů na influencer marketing s letošním nárůstem o 220,5 procent. Tato míra růstu je asi osmkrát vyšší než 28procentní růst celkových výdajů na influencer marketing na 4,99 miliardy dolarů v tomto roce.