Na co myslet při plánování vánočních kampaní? Radí marketingový průvodce společnosti Meta.
Vánoční sezóna je pro firmy, marketéry i inzerenty klíčové období. Spotřebitelé obvykle hledají dárky pro své blízké a chtějí využít výhodné nabídky a slevy. To, jak naplánujeme předvánoční kampaň a na kolik zohledníme trendy a preference spotřebitelů, se v důsledku promítne do reálných zisků. Společnost Meta proto připravila užitečné tipy pro předváčnoční reklamní aktivity.
Průvodce je dostupný zde.
Závěr roku je v kalendáři marketérů a inzerentů podtržen červenou barvou. Množství nabídek a výhodných nákupů vybízí zákazníky k nakupování, ale zároveň může být lehce frustrující, když musí vybírat z milionů produktů. Stále více lidí se rozhoduje pro nákupy online – šetří jim to čas a umožňuje procházet nabídky mnoha obchodů a značek najednou.
Dnešní doba je plná změn. Stále více vstupujeme do světa, který kombinuje virtuální realitu s tou skutečnou, a proto je důležité využít potenciál digitálních služeb a e-commerce. Dnešní technologie nabízí nové možnosti pro měnící se potřeby spotřebitelů. Proto chceme zdůraznit důležité poznatky, které je třeba mít na paměti při plánování předvánočních reklamních kampaní.
Upřednostněte preference spotřebitelů
Personalizace nákupu může spotřebitelům výrazně ulehčit hledání vytouženého dárku. Zákazníci oceňují návrhy produktů, které dobře odpovídají jejich preferencím a zájmům. Nedávná studie „Seasonal Holidays Study”, kterou jsme si nechali vypracovat na vzorku 52 000 lidí na 34 trzích zjistila, že lidé během svátků očekávají zážitky šité na míru.
Úspěšné kampaně ve správný čas zvyšují viditelnost značky a oslovují nové zákazníky. Je dobré začít s šířením povědomí o značce několik týdnů před samotnou prodejní akcí a rozšířit cílení tak, aby se produktové reklamy dostávaly k většímu počtu nových uživatelů. Nástroje, jako je Pixel a rozhraní API pro konverze, umožňují sdílet marketingová data a zároveň zaručují soukromí uživatelů.
Zapojte publikum
Nakupování prostřednictvím objevování není jen o personalizaci, ale také o zapojení zákazníků. Díky rozvoji technologií rozšířené a virtuální reality se zdá, že možnosti zlepšení nákupního procesu jsou neomezené. Filtry rozšířené reality umožňují uživatelům vstoupit do kontaktu s produktem. Ten si mohou například vizualizovat ve své vlastní domácnosti nebo si jej, jako v případě kosmetiky či oblečení, vyzkoušet a zjistit, jak na nich bude vypadat.
Stále častěji se také využívá videoreklama a živé nakupování, během něhož jsou prodejcem produkty prezentovány v reálném čase. Vyplatí se využívat různé materiály a formáty obsahu, které oslovují různé cílové skupiny.
Zajímavou cestu může být spolupráce s online tvůrci, kteří umí publikum dokonale zapojit. V takovém případě je nejdůležitější zamyslet se nad cílovou skupinou značky a vybrat někoho, kdo dokáže kreativním způsobem oslovit správný zákaznický segment. Vyplatí se nechat tvůrce mluvit jménem značky – úspěch je založen na vlivu osobností, které přirozeně prezentují firmu a její sdělení.
Automatizovaný proces nakupování
Zjednodušení celého nákupního procesu je cílem každého prodejce. Nechceme naše zákazníky nekonečně dlouho nutit procházet stránky obchodů, než si něco koupí. Podle průzkumu z března 2020, 8 z 10 nakupujících opustilo stránky dřív, než dokončili svůj nákup. Nedokončené nákupy ovšem nemusí znamenat konec transakce, ve správný moment je dobré se připomenout těm, kteří o váš produkt projevili zájem. Nástroj na katalogové reklamy jako Advantage+ vám může pomoci nalákat zákazníky zpět do vaší aplikace nebo na webové stránky.
Jak zlepšit nákupní proces ještě před zahájením vánoční kampaně? Vyplatí se využít funkce Instagramu a Facebooku, jako například označování produktů na fotkách a v příspěvcích nebo vytváření vlastních okruhů uživatelů pro nakupování.
Uvedli jsme jen pár vybraných tipů na plánování vánočních kampaní. Vše důležité najdete zde.