Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

T-Mobile v kampani řeší bezpečnostní osvětu v online světě

Kampaň s názvem Klik pro klid připravila agentura katz83 pod vedením ideamakera Jonáše Čumrika.

Cílem projektu Klik pro klid je upozornit na nejčastější typy podvodných jednání v online prostředí a pomoci chránit a edukovat uživatele v době, kdy útoky nabývají na frekvenci a útočníci používají stále sofistikovanější metody. Projekt se zaměřuje na seniory, kteří se stávají obětí útoků nejčastěji, a upozorňuje na konkrétní zločiny, se kterými se mohou setkat – ať už jde o podvodné mobilní platby, reverzní inzertní podvody či pokusy o prolomení hesla.

„Jakožto poskytovatel konektivity cítíme povinnost věnovat se osvětě v oblasti bezpečného pohybu na internetu. Prostřednictvím našich zákazníků vnímáme, že online podvodů stále přibývá a jejich nejčastějšími oběťmi jsou ty nejzranitelnější skupiny, zejména senioři. Také proto na ně cílí náš nový společný projekt s Policií ČR a Ministerstvem vnitra,“ uvádí Simona Dřízhalová, expertka pro udržitelnost společnosti T-Mobile.

Reklama
Know

Druhá komunikační linka kampaně se zaměřuje na opačnou stranu věkového spektra a to Generaci Z, která sice má výrazně vyšší internetovou gramotnost, ale i přes to se jí podvody na internetu nevyhýbají.

Hlavním nosičem kampaně jsou edukační videa, kterými provází moderátor Snídaně s Novou Johan Mádr, který je zároveň tváří celého projektu. Videa mají dva formáty. První má formu rozhovorů s náhodnými kolemjdoucími v ulicích hlavního města, kteří se nevědomky přiznají k největším nešvarům týkajících se bezpečnosti na internetu (stejné heslo na všechny účty, aj.) a v některých případech i samotné heslo moderátorovi prozradí. Další formát upozorňuje na různé druhy podvodných plateb při prodeji zboží přes online tržiště.

Tým katz83 stojí za kreativou i produkcí těchto videí, která se dostanou i do krajských nemocnic a veřejných knihoven po ČR. Zároveň jsou nasazeny na YouTube, Instagramu, TikToku a Facebooku. Kampaň doplňuje i vlastní microsite, kde uživatelé naleznou bezpečnostní desatero, tipy, jak se na internetu pohybovat bezpečně, a konkrétní příklady z praxe reálných podvodů.

“Trendem poslední doby je čím dál častěji okrádání nejen nakupujících, ale především prodávajících osob na internetu. Tento problém je napříč všemi generacemi a prolíná se skrze většinu platforem, které nabízejí možnosti nákupu a prodeje. Ať už jde o online bazary nebo konkrétní sociální sítě , nebo zneužití soukromých zpráv na Instagramu. Lidé si kvůli covidu zvykli pořizovat více věci online a přestali být obezřetní, což byl hlavní důvod, proč jsme přišli s touto kampaní, která má za cíl edukovat společnost o problémech, které mohou v digitálním prostředí nastat, ” vysvětluje ideamaker katz83 Jonáš Čumrik.

Klik pro klid

Kreativní agentura: katz83

Produkční agentura: katz83

Značka: T-Mobile Czech Republic

Klient: T-Mobile Czech Republic, Policie ČR, Ministerstvo vnitra

Nasazení: 7-8/2022

Obor: Vzdělávání a bezpečnost

Mediamix: Facebook, Instagram, TikTok

Creative director: Jonáš Čumrik, katz83

Account director: Karolína Jedličková, katz83

Strategy: T-Mobile, MediaCom Prague

Copywriter: Lucie Felcmanová, FYI Prague

Účinkující: Johan Mádr

Kamera: Michal Rajen

Postprodukce: Ondřej Samek, Hotshots, s.r.o

Grafický design: Michaela Kursová, Hotshots, s.r.o

Reklama
ČEZ
Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu