DoDo chce přinést přesné same-day doručení do světa nadměrných zásilek. S velkými auty a dvěma kurýry cílí na nábytkáře i velké elektro.
Technologicko-logistická společnost DoDo, která na tuzemském i zahraničních trzích soustředí na městskou same-day logistiku, vstupuje do nového segmentu a spouští DoDo „Two-men delivery“ – nový logistický stream zaměřený na rozvoz nadměrného zboží v čele s nábytkem, velkým elektrem, objemnými sportovními potřebami a dalšími typy zboží, které vyžadují větší vozy a dva kurýry na vykládku. I v tomto segmentu je cílem DoDo učinit tržním standardem kvalitní doručení v den objednání (same-day) a v konkrétním časovém slotu.
Přes krátkodobé zpomalení růstu e-commerce je evidentní, že digitalizace retailu bude postupovat i v nadcházející letech, což s sebou pro doručovací služby přináší potenciál dalšího růstu. Jedním ze segmentů, kde digitalizace doposud postupovala pomaleji, je segment nábytku. V oblasti online nákupů mají tržby z prodeje nábytku do roku 2025 vyrůst téměř na dvojnásobek a ve Spojených státech již online prodej nábytku tvoří takřka 12 procent obratu e-commerce.
Podobně jako u nábytku roste v online prostředí poptávka i v dalších segmentech, pro které jsou typickým rysem velké rozměry a vysoká hmotnost. Lidé si online čím dál častěji objednávají například „velkou bílou“ elektroniku, jako jsou lednice, pračky nebo třeba rozměrné sportovní náčiní typu běžeckých pásů či trenažerů.
V den objednání a přesném slotu dorazí potraviny i zásilka z lékárny
Spuštění nové služby „Two-men delivery“ je pro DoDo cestou, jak přinést služby také do těch oblastí e-commerce, na které jsou běžné doručovací služby krátké. Zaběhlé standardy se již ostatně technologicko-logistické společnosti podařilo v oblasti rozvozu potravin, kde firma zajišťuje rozvoz pro značky jako Tesco, Košík či Penny, čerstvého jídla nebo třeba léků, které v režimu „same-day“ vozí ze sítě lékáren Dr. Max.
„Pro naši „Two-men delivery“ vidím na českém trhu i v zahraniční velký byznysový potenciál. Zákazníci dávají jasně najevo, co od moderního e-shopu očekávají, a obchodníci, kteří budou chtít uspět, budou muset být schopni jejich potřeby naplnit. V řadě segmentů se nám již podařilo výrazně posunout tržní standardy a jsem si jist, že podobnou disrupci si zaslouží i segment nábytku, elektra, sportovních potřeb a dalších typů objemného zboží. A dosavadní reakce ze strany klientů to potvrzují. Například v Maďarsku již se zapojením dvou kurýrů vozíme sportovní náčiní ze sítě prodejen Hervis a vážný zájem evidujeme u celé řady dalších celoevropských retailových řetězců,“ popisuje Peter Menky, CCO společnosti.
Pokud se nová služba v České republice osvědčí, v plánu je její rozšiřování do dalších zemí, kde DODO působí. S prvními zákazníky již probíhají jednání v Maďarsku či třeba Německu, což je trh, na kterém DoDo rychle roste a má zde velké plány. Mohutná zahraniční expanze je ostatně pro firmu aktuální prioritou, se kterou pomůže i nedávná investice ve výši 1,5 miliardy korun od investorů v čele s Danielem Křetínským a Patrikem Tkáčem.