Agentura pro bono připravila komunikaci pro organizaci Ciocia Czesia, která umožňuje polským ženám bezpečnou interrupci v Česku.
V reakci na současnou politickou situaci v Polsku, která ženám znemožňuje svobodný přístup k potratům, spustil kolektiv Ciocia Czesia novou komunikaci.
Její první exekucí je prodej ramínek — symbol nebezpečných domácích potratů, které jsou pro ženy nejzazší možností při nechtěném těhotenství. Drátěná ramínka, přebarvená na jasně červenou barvu a doplněná informativní visačkou s QR kódem, budou prodávána u partnerů kampaně Freshlabels a NeverEnough za cenu deseti tisíc korun za kus. Právě to je přibližná cena jedné interrupce v Česku.
„Jsme rády, že tento skvělý projekt vznikl. Už od začátku naší činnosti jsme neskutečně pozitivně překvapené, jak obrovskou podporu v české společnosti cítíme,“ uvedly k projektu členky kolektivu Ciocia Czesia, ten již už přes rok zprostředkovává přijíždějícím Polkám bezpečnou interrupci na českých klinikách, kterou si často nemohou dovolit. ‚‚Věříme, že tato kampaň bude rezonovat a nám se tak podaří získat další finanční prostředky na pomoc osobám z Polska, které potřebují přístup k interrupci,“ dodaly.
Kampaň v blízké budoucnosti představí další exekuce, jejichž součástí bude i merch, spolupráce s vybranými influencery a informační web pravonapotrat.cz. Celý výtěžek z prodeje ramínek i budoucího merche půjde na sbírku pro Ciocia Czesia, která běží na platformě znesnaze21.cz. Zde mohou lidé přispět také libovolnou částkou.
Kompletní komunikace i kreativa pochází z dílny WMC Grey, autory konceptu jsou idea maker a copywriter Klára Javůrková a art director Radek Pleha. „Podpořit tuto iniciativu jsme se rozhodli proto, že v dnešní době by měly mít ženy právo se samy rozhodnout,“ vysvětlila výkonná ředitelka agentury Adéla Krausová a dodala: „Do této velmi těžké situace se mohou dostat jediným přešlapem nebo ani ne vlastní vinou a ocitají se potom před složitou volbou, která zásadně ovlivní jejich budoucnost. Těhotenství se odehrává v těle ženy, ona pak nese i větší část odpovědnosti, proto by měla mít právo na takové rozhodnutí.“ WMC Grey tuto kampaň pro Ciocia Czesia připravili pro bono.