Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Sešívaní si k výročí 130 let nadělili novou vizuální identitu i klubové logo

Slavia letos slaví 130 let od svého založení a představuje nové logo a vizuální identitu. Současné logo klub používal 26 let a svým vzhledem už nereflektovalo trendy v identitách fotbalových klubů a bylo příliš komplikované pro použití v digitálních médiích.

Slavia pro rebranding oslovila studio Touch Branding, které má za sebou řadu design a komunikačních projektů pro klienty jako O2, Kofola, Prague City Tourism, Národní divadlo, CTP nebo Divadlo Spejbla a Hurvínka. Identita vznikala v několika fázích a celkově její vývoj zabral rok a půl. Její finální implementaci má na starosti interní tým Slavie, který má vlastní designéry, animátory i fotografy a kameramany.

„Použitím tří nejsilnějších klubových symbolů inovativním způsobem jsme dali Slavii zcela nový a unikátní vzhled, aniž bychom měnili klíčové prvky značky.“ říká o rebrandingu jeho autor Neil Johnston, senior designér ze studia Touch. Červená hvězda hrotem dolů a červenobílé dresy jsou nejsilnější symboly značky Slavia a nová identita na nich staví celý vizuální systém.

Reklama
ČEZ

Logo se výrazně zjednodušilo, jeho základem je červená slávistická hvězda. Tento symbol je s klubem spjatý již od jeho počátků v roce 1892. První sportovci, kteří nosili bílé tričko s našitou pěticípou hvězdou hrotem dolů byli cyklisté. „Celkem brzo ze začátku padlo padlo odvážné rozhodnutí, že logem bude pouze slávistická hvězda. Nešlo se tedy cestou mírné úpravy stávajícího loga, ale zvolila se výrazná změna.“, říká Martin Marušinec, kreativní ředitel studia Touch.

Jméno v logu se zkrátilo z SK Slavia Praha na Slavia. Vzniknul proto i nový wordmark Slavia, který má fixní horizontální a vertikální propojení s logem, ale umožňuje s hvězdou i názvem pracovat separátně a ještě víc tak zvýraznit slávistickou hvězdu.

V novém vizuálním stylu hraje klíčovou roli i další slávistický nezaměnitelný prvek – barvy. Červenobílé sešívané dresy vznikly na popud hraběte Ericha Thurn-Taxise, fotbalového nadšence, který slávisty přesvědčil o použití klasických anglických půlených dresů. Slávistické barvy dominují všem materiálům a to díky promyšlenému systému vyřezávání elementů z loga.

Nedílnou součástí nového vizuálního stylu je taky originální písmo Slavia Headline. Písmo vzniklo úpravou písma Wallop od Martina Váchy, designéra pražské písmolijny Displaay. Slavia Headline vzniklo jako doplněk k novému logu a obsahuje hroty, které tvarově vychází z pěticípé hvězdy.

Nová identita se při své aplikaci opírá o motion design. Postupně se budou místo statických sdělení zavádět animované a to jak v rámci stadionu, tak i na sociálních sítích. Na animacích studio Touch spolupracovalo s motion designerem Lukášem Koudelkou. V rámci nové identity vznikl taky systém pro sjednocení log značek spojených se Slavií, zejména různých přidružených organizací. V slávistickém fanshopu je již možné pořídit si první suvenýry s novým logem a další produkty budou přibývat během sezony.

Kredity:

Studio: Touch Branding   

Značka/Klient: SK Slavia Praha

Kreativní ředitel: Martin Marušinec

Art director a designér: Neil Johnston

Písmo: Displaay Type Foundry, Martin Vácha a Daniel Quisek

Animace: Lukáš Koudelka

Reklama
MMcite
Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu