Kampaň agentury Rethink vyzývala AI, aby nakreslila kečup. Každý výsledek vypadal jako lahev značky Heinz. Podobně jako když kreslili kečup z paměti lidé.
Umělá inteligence umí vytvářet obrázky podle jakéhokoli písemného zadání – ať už jde o kravský autobus, hranolkový hrad nebo sýrovou planetu. Agentura Rethink se tedy v experimentu pro společnost Kraft Heinz rozhodla dát obrazovému generátoru DALL·E 2 jednoduchý povel: kečup. I když software používá strojové učení z miliard referencí, všechny výsledky připomínaly láhev značky Heinz – ať zadání po AI vyžadovalo „renesanční kečup“, „kečup z vesmíru“ nebo třeba „vitrážový kečup“.
Z projektu vzniklo kampaňové video, které představuje ty nejzajímavější výsledky digitální tvorby DALL·E 2. Každý obrázek je originální, ale všechny lahve se podobají té od značky Heinz, zvlášť díky charakteristické etiketě, ačkoli s logem či názvem si umělá inteligence vyhrála více. Značka výsledky také sdílí na sociálních sítích a objeví se ve venkovní reklamě v Torontu.
Podobnou strategii zvolila i loňská kampaň, v níž agentura požádala lidi z celého světa, aby nakreslili kečup. Naprostá většina z nich nakreslila láhve Heinz, což značka využila v tiskové i venkovní reklamě. Kampaň byla mimo jiné oceněna zlatým lvem na Cannes Lions.