Google opět posunul konec cookies až na rok 2024

Technologický gigant minulý týden oznámil, že konec cookies plánovaný na druhou polovinu příštího roku se ještě nejméně o rok prodlouží. Jde přitom už o několikátý odklad. Google totiž potřebuje více času na testování a vyladění náhrady.

Technologický gigant minulý týden oznámil, že konec cookies plánovaný na druhou polovinu příštího roku se ještě nejméně o rok prodlouží. Jde pořitom už o několikátý odklad. Google už lednu 2020 uvedl, že ke změne dojde do dvou let. Loni v létě pak firma posunula termín o rok na 2023 a nyní se počítá s druhou polovinou roku 2024. 

„Pracujeme na vylepšení návrhů na základě podnětů od vývojářů, vydavatelů, marketérů a regulátorů. Nejkonzistentnější zpětnou vazbou, kterou jsme obdrželi, je potřeba více času na vyhodnocení a testování nových technologií před ukončením podpory souborů cookie třetích stran v prohlížeči Chrome,“ uvedl viceprezident Googlu Anthony Chavez. 

Google mezitím představil vlastní alternativu ke cookies označenou jako Privacy Sandbox  jehož cílem je vytvořit webové standardy, které podporují reklamu bez použití takzvaných „sledovacích“ souborů cookie. Sandbox uživatele nerozlišuje jednotlivě ale na základě jejich přiřazení do takzvaných „kohort“. 

Algoritmus Federated Learning of Cohorts (FLoC) analyzuje aktivitu uživatelů a vygeneruje ID „zachovávající soukromí“, které mohou inzerenti použít k cílení. Google tvrdí, že FLoC je anonymnější než soubory cookie, ale Electronic Frontier Foundation jej popsala jako „opak technologie chránící soukromí“ a podobá se „behaviorálnímu kreditu“.

.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Náborové kampaně
Chatbot

MAM Exkluzivně v časopise

Radim Svoboda
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)