Obliba Spotify se u nás neustále zvyšuje a v následujících měsících nejspíše překonáme milion aktivních uživatelů, které lze na Spotify zacílit reklamou.
Půjdete se proběhnout a zapnete si „cardio playlist“, vracíte se z práce a do sluchátek si pustíte svůj preferovaný zpravodajský podcast. Algoritmus Spotify Streaming Inteligence dokáže nabídnout nejen hudbu, ale i mluvené slovo podle vašich preferencí tak, abyste získali vždy relevantní obsah v mobilu, na desktopu, herní konzoli, v autě nebo v televizi. Stejný algoritmus se také stará o správné cílení reklamy. Můžete se zaměřit například na segment rodičů, sportovců, řidičů…
Rovněž lze vytvořit různé tematické spoty a těmi oslovit uživatele Spotify v momentě, kdy zrovna sportují, odpočívají nebo se soustředí. Kromě milionů hudebních skladeb sledujeme stále rostoucí zájem o poslech podcastů, globálně jsme zaregistrovali meziroční nárůst o více než 250 procent. Stejným tempem přibylo i množství uživatelů, kteří na našem trhu hledají tematické podcasty, což dokládá množství brandů napříč všemi vertikálami, které se snaží zaujmout posluchače svým vlastním podcastem.
Vysokou poptávku českých inzerentů Spotify vyslyšelo — nově spouští v Česku, ale také například i v Polsku možnost cílit reklamu na uživatele dle kategorií podcastů. Reklamu tak můžeme doručovat publiku podle zájmů, které se odvíjejí od sledovaných podcastů. Lze si vybrat z publik, která poslouchají zpravodajské podcasty, podcasty o vědě, nebo publika, které se zajímá o byznys. Reklamní sdělení můžeme také cílit na uživatele, kteří se zajímají o kulturu, hudbu anebo mají v oblibě komediální podcasty. České publikum má největší zájem o podcasty věnované umění a kultuře, následuje tematika vzdělávání — historie, cizí jazyky, psychologie, zdraví, ale také pořady věnované seberozvoji. Velmi populární jsou rovněž podcasty s byznys tematikou.
Dalo by se říct, že poslech o nás prozradí, kdo jsme. Cílení podle kategorií je v režii již zmíněných algoritmů a nástroje Streaming Inteligence. Rozšíření cílení lze využít k propagaci komerčních produktů i samotných brandových podcastů. V obou případech se jedná o jednoduchý postup o třech krocích: vyberete si publikum, na které chcete cílit, ve druhém kroku zvolíte adekvátní formáty. V nabídce je k dispozici audio, video a případně banner.
Poslední krok se týká volby přímého nebo programatického nákupu. Z naší zkušenosti k propagaci podcastů doporučujeme využít audio formát v kombinaci s bannery, tato kombinace funguje nejlépe. Uživatel se přes oba formáty proklikne přímo na váš podcast, audioformát navíc nabízí k využití až 30 sekund nepřeskočitelného spotu v podobě audio ukázky či pozvánky na podcast. Součástí audio imprese je navíc doprovodný banner s možností prokliku na brandový podcast, po případě na web inzerenta.
Přímo pro kreativu spotu doporučujeme určitě využít takzvané zvukové CTA ve stylu „klikněte na banner a poslechněte si nový díl našeho podcastu“. Samotný banner se může uživatelům zobrazit, když si jdou do aplikace přepnout playlist a lze se jim tak vizuálně připomenout. Globálně Spotify představuje největší rádio na světě s bází více než 422 milionů aktivních uživatelů měsíčně, přičemž na 240 milionů z nich lze cílit reklamu.
Tuzemská čísla kopírují globální trendy, většina z nás používá free verzi Spotify jako chytré rádio, které dokáže nabídnout personalizovaný relevantní obsah v podobě hudby, ale také mluveného slova. Obliba Spotify se navíc u nás neustále zvyšuje a v následujících měsících nejspíše překonáme milion aktivních uživatelů, které lze na Spotify zacílit reklamou.