Detailní informace o cílových skupinách – včetně například preferencí značek, e-shopů či médií – nabízí prohlížeč ČENDA. Jsou v něm data nejen z Česka.
Právě na Mezinárodní den výzkumu trhu 2. května spouští společnost European National Panels (na českém trhu působící pod značkou Český národní panel) nový interaktivní prohlížeč výzkumných dat o preferencích a návycích různých skupin ve společnosti. Dostal jméno ČENDA (Compare European National Data) a nabízí unikátní srovnání dat z Česka a dalších čtyř zemí: Slovensko, Polsko, Maďarsko a Bulharsko. ČENDA umožňuje uživateli jít i do většího detailu, kombinovat jednotlivé segmenty mezi sebou, nebo si na základě dostupných dat objednat dodatečný výzkum na vlastní cílové skupině.
Dokáže uživatelům z nejrůznějších oborů rychle zodpovědět otázky o vybrané cílové skupině: určí její velikost v populaci i její demografický profil. Detailnější rozbor segmentů pak přináší Expertní mód, který nabízí přístup k 1465 unikátním cílovým skupinám internetové populace. Ukáže také, jak velká je u dané skupiny výběrová chyba a v řadě oblastí také zobrazuje preference konkrétních značek (např. u bank, online streamovacích služeb, e-commerce, televize a další). Uživatel si v může ukládat skupiny do oblíbených a mít je tak vždy po ruce.
V Česku vychází ČENDA z dat reprezentativního vzorku online populace o velikosti 10 tisíc respondentů.
European National Panels představují jeden z největších výzkumných panelů v zemích Visegrádské čtyřky a v Bulharsku. Disponují početnou skupinou 60 tisíc respondentů v Česku, 25 tisíc na Slovensku, 30 tisíc v Maďarsku, 30 tisíc v Polsku a 15 tisíc v Bulharsku. European National Panels jsou společným projektem tří českých agentur pro výzkum trhu – Stem/Mark, NMS Market Research a Nielsen Admosphere. ČENDA je již druhým projektem ENP (a zároveň tedy i této trojice agentur) hned po National Pandemic Alarm, který po dobu pandemie covid-19 průběžně mapoval společenské nálady v zemích V4 a Bulharsku.