Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Češi provětrají slovenské i polské šatníky

Litevská platforma Vinted pro nákup, prodej a výměnu oblečení mezi jednotlivci Čechům nově nabízí obchody na třech trzích. Vedle českého se jedná o slovenský a polský trh.

V Česku má Vinted jako hlavního partnera v logistice Zásilkovnu, zásilky ze Slovenska a Polska řeší i s DPD. Například doprava při nákupu menšího kusu oblečení z Polska nyní vyjde na necelých 60 korun.

„DPD již spustilo spolupráci s Vinted v rámci Slovenska a Polska, což znamená, že z těchto zemí je možné zboží z Vinted odeslat i do České republiky. V tuto chvíli nastavujeme spolupráci i pro Českou republiku, takže zákazníci Vinted se velmi brzy dočkají dopravy DPD i z (a v rámci) České republiky. Právě probíhá testování a o dalším postupu budeme dále informovat,“ napsal MAM Miloš Malaník, generální ředitel DPD. Obousměrně v obou zemích zatím na Vinted funguje zasílání v rámci Zásilkovny/Packety. Ta už spolupráci oznámila zkraje roku.

Reklama
Know

V dubnu platforma dokončila migraci svých uživatelů ze staré do nové aplikace. Přesun doprovázela in-house vytvořená kampaň. V nové aplikaci nabídla Vinted také „poplatek za ochranu kupujících“. S ohledem na tento nový výdaj se cenu dopravy snaží platforma držet díky speciálním akcím nízko, aby byly celkové náklady pro jednotlivce ještě snesitelné. Otázkou je, zda je to dlouhodobě udržitelný stav.

Podle zastoupení litevské společnosti bylo každopádně přesunutí ze staré aplikace úspěšné. A v Česku má nyní platforma „přes million“ uživatelů.

Budoucnost je z druhé ruky

Trh z druhé roky masivně roste a v klidu nenechává ani tradiční retailové hráče, kteří si pořizují vlastní platformy. Podle loňské zprávy „Resale Report 2021“ od společnosti thredUP se objem secondhandového trhu v následujících pěti letech zdvojnásobí a dosáhne úrovně 77 miliard dolarů.

Trend popohnala i pandemie. Lidé se během ní naučili na oblečení šetřit a lze očekávat, že tento zvyk jim vydrží. Celých 33 milionů spotřebitelů si v roce 2020 poprvé koupilo oblečení z druhé ruky a 76 procent z  nich plánuje za ně v následujících letech utratit více, což je pozitivní vzkaz pro peněženky, ale zejména pro planetu. Módní průmysl je, jak známo, jedním z největších znečišťovatelů.

Reklama
Abovalve
Reklama
Know
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-48

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)