Čeští spotřebitelé už kvůli dopadům na přírodu a společnost neváhají vyřadit některé věci ze svých nákupních košíků.
Čeští spotřebitelé se vydali na cestu za zdravější a udržitelnější spotřebou a jejich chování akcelerovalo různé trendy. Mezi pěticí, která má největší vliv na změnu nákupního chování, identifikujeme také trend „purpose“. Spotřebitelé jsou přesvědčeni, že jejich nákupní chování může mít pozitivní vliv na udržitelnost, že volbou konkrétního produktu v konkrétním obalu přispívají ke společenské odpovědnosti za udržitelnost, že se spolupodílejí na budoucnosti.
Pokud jde o postoje k udržitelnosti, téměř dvě ze tří domácností v Čechách už někdy přestaly nakupovat nějaké služby a/nebo produkty kvůli jejich dopadu na životní prostředí nebo společnost. Jinými slovy, udržitelnost se stává spotřebitelským zájmem a žádná značka si to nemůže dovolit ignorovat.
Téměř dvě ze tří domácností v Čechách už někdy přestaly nakupovat nějaké služby a/nebo produkty kvůli jejich dopadu na životní prostředí nebo společnost.
Nabídka se musí přizpůsobit
Plastový odpad je pro Čechy největší globální environmentální hrozbou, následována změnou klimatu a znečištěním vod. To, co se dělá pro životní prostředí, ale není podle mínění kupujících dost. V minulosti spotřebitelé očekávali zejména od výrobců, že budou těmi, kdo nejvíce ovlivní kontrolu omezení škod na životním prostředí, nyní se jejich očekávání upínají mnohem intenzivněji k vládám a státu. A sami kupující sobě přiznávají aktivnější roli, než tomu bylo v minulosti.
Zdroj dat: Spotřebitelský panel GfK
Pokračování tématu a více dat v infografice najdete v příloze Extra MAM – Retail, která je součástí aktuálního vydání Marketing & Media 14/2022.
Chcete být vždy v obraze první? Stačí vyplnit váš mail na našem webu. Každý týden v pondělí a ve čtvrtek ráno vám pošleme v newsletteru MAM to nejzajímavější z oboru přímo do mailové schránky.