Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Kampaň na podporu Ukrajiny na sítích oslovila přes 200 tisíc lidí

Iniciativa AKA chce ve spolupráci Česko.Digital celkově zasáhnout alespoň jeden milion unikátních uživatelů sociálních sítí Facebook a Instagram.

Asociace komunikačních agentur (AKA) dál pokračuje v aktivitách podporujících Ukrajinu, jež odolává invazi ruské armády, i těch zaměřených na Ukrajince, kteří kvůli válce našli dočasné působiště v Česku.

Jednou z aktivit je kampaň na sociálních sítích, již má pod patronátem skupina Digital First Media Group (DFMG, kam spadají agentury Dark Side, Pria a Insighters). Na Facebooku a Instagramu cílí především na tři skupiny – ty, kteří chtějí pomáhat (celkem přes dva miliony lidí), Ukrajince v Česku (přes 200 tisíc lidí) a na lidi, kteří mají k pomoci rezervovaný postoj (zhruba 1,8 milionu lidí). První skupině kampaň nabízí ověřené možnosti pomoci přes rozcestník stojimezaukrajinou.cz a podporuje ji, aby v podpoře neustávala. Komunitě Ukrajinců v ukrajinštině představuje možnosti pomoci k využití a vyzývá je k jejich šíření. Poslední skupině se kampaň snaží ukázat, že pomáhat má smysl.

Reklama
ČEZ

„První fáze kampaně, která probíhala v březnu, zasáhla přes 200 tisíc lidí, kteří chtěli pomáhat. Dosah stránky na Facebooku ke konci března převyšoval 201 tisíc, na Instagramu byl dosah přes 52 tisíc,“ uvedl Dan Urban, stratég DFMG. Během první fáze bylo na každém kanále – Facebooku a Instagramu – publikováno po 15 příspěvcích.

V dubnu už bylo publikováno dalších deset příspěvků, které měly kumulativní dosah 117 tisíc lidí. „Čtyři z toho jsou v ukrajinštině cílené na uprchlíky, byly vytvořené s dobrovolníky z Česko.Digital,“ doplnil Urban s tím, že tyto příspěvky mají k 5. dubnu zásah 44 tisíc lidí.

V následujících týdnech plánují agentury z AKA zveřejňovat přibližně tři příspěvky týdně a cílit jednak na širokou populaci a pak s pomocí takzvaných dark postů na konkrétní cílové skupiny. Ty budou hlavně skupině s rezervovaným postojem poskytovat narativy k mylným představám o situaci, které jsou už poměrně hluboce zakořeněné. Jde například o domněnky, že Česko pomáhá Ukrajincům na úkor místních občanů. Těm chce třeba připomínat, jakým způsobem Češi pomáhají i ve vlastní zemi, jak se v ČR pomáhá znevýhodněným a jak země čerpá zahraniční pomoc.

Dál také běží paralelní spolupráce s Česko.Digital na spoluvytváření příspěvků v ukrajinštině, na což jde přibližně polovina rozpočtu. Kampaň běží jak na profilech Pomáháme Ukrajině, tak na Stojíme za Ukrajinou. Celkově komunikace plánuje zasáhnout alespoň jeden milion unikátních uživatelů.

AKA zároveň vyzývá agentury i zadavatele, aby přispěli na kampaň na sociálních sítích. „Musíme získat rozpočet v rozmezí 300 až 400 tisíc korun, aby se mohly příspěvky podporovat a efektivně směrovat na vybrané cílové skupiny. Každých 10 tisíc korun se počítá,“ řekl již dříve MAMu Jan Binar, prezident AKA. Kampaň je plánovaná jako dlouhodobá, alespoň na tři měsíce. Veškeré aktivity provádějí účastníci iniciativy z vlastního přesvědčení a bez nároku na honorář.

Vedle zmiňovaných aktivit na sociálních sítích běží také kampaň s už druhým spotem, který vznikl pod záštitou kreativní agentury WMC Grey. Reaguje na měnící se nálady ve společnosti tak, aby podpořil další pomoc. Zároveň pokračuje kampaň bojující s dezinformacemi, ta vzniká pod patronátem pražského Triadu.

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)